مهارت‌آموزی سربازان-2/ سردار فرحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مهارت‌های مورد نیاز جامعه و علاقه سربازان به کارکنان وظیفه ارائه می‌شود

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با بیان اینکه مهارت‌های ارائه شده به سربازان بر اساس نیاز جامعه است، گفت: تلاش خواهیم کرد مهارت‌هایی را که مورد علاقه و درخواست سربازان است هم ارائه کنیم.
کد خبر: ۲۹۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 08May 2018

مهارت‌های مورد نیاز جامعه و علاقه سربازان ارائه می‌شودسردار سرتیپ «سیدمهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: دوران سربازی دارای اهمیت ویژه‌ای است؛ چرا که جوانان حدود 2 سال از بهترین سال‌های زندگی خود را در این دوره سپری می‌کنند. از این رو لازم است توجه ویژه‌ای به سربازی داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دوره سربازی گفت: ایشان تدابیر و توصیه‌های مهمی در خصوص جایگاه سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: مهمترین ماموریت سربازان در نیروهای مسلح برقراری امنیت، دفاع از تمامیت ارضی و انجام ماموریت‌های نیروهای مسلح است و در این راستا باید مهارت‌های لازم را بیاموزند؛ اما هدف از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی این است تا با ارائه مهارت‌هایی به سربازان، زمینه ایجاد اشتغال جوانان پس از دوره خدمت سربازی فراهم شود و کمکی به اشتغال کشور شده باشد؛ چرا که امروزه موضوع بیکاری به یک معضل و آسیب در جامعه ما تبدیل شده است.

وی افزایش جذابیت سربازی در جامعه و افزایش نشاط در دوره سربازی را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در نیروهای مسلح عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح بیان داشت: تلاش شده است مهارت‌هایی به سربازان آموخته شود که مورد نیاز جامعه و بازار است. سربازان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، گواهی‌نامه‌هایی را هم از سازمان فنی و حرفه‌ای که دارای اعتبار بالایی است، دریافت می‌کنند. همچنین تلاش شده است تا با همکاری برخی از بانک‌ها تسهیلاتی به جوانان دانش آموخته دوره‌های مهارت آموزی جهت ایجاد کار پس از دوره سربازی ارائه شود.

سردار فرحی تاکید کرد: در آینده مهارت‌هایی بر اساس علاقه سربازان نیز ارائه خواهد شد و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است تا جوانان حتی پیش از حضور در خدمت سربازی، مهارت‌هایی را بیاموزند.

وی همچنین با بیان اینکه سالانه حدود 400 هزار نفر وارد دوره سربازی در نیروهای مسلح می‌شوند، گفت: سطح تحصیلات سربازان نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است؛ به طوری که اکنون بیش از 40 درصد سربازان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. در حالی که در سال 85، حدود 13 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و این موضوع نشان می‌دهد که سربازان نسبت به امر آموزش و آموختن مهارت‌های لازم، اهتمام دارند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ادامه با بیان اینکه در سال 96، حدود 100 هزار سرباز موفق به دریافت گواهی‌نامه مهارتی شدند، گفت: در سال جاری (سال 97) این رقم به 200 هزار نفر افزایش خواهد یافت و شاهد رشد 100 درصدی خواهیم بود. همچنین در سال گذشته بیش از 220 هزار سرباز در آزمون‌های مهارت آموزی شرکت کردند. در دوره نخست آن که در دی ماه برگزار شد، 40 هزار سرباز شرکت کردند، در دوره دوم آن که در بهمن برگزار شد، 70 هزار نفر شرکت کردند و در دوره سوم نیز 60 هزار نفر شرکت کردند. این آزمون‌ها دارای دو مرحله کتبی و عملی بود که مرحله عملی پس از برگزاری آزمون کتبی انجام می‌شد.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: تاکنون جهت ارائه مهارت‌های لازم با بیش از 9 وزارتخانه تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده است. با برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز در حال گفت‌وگو هستیم تا تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد سازیم.

وی همچنین در خصوص نخستین همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه که خود ریاست آن را بر عهده دارد، عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش، تبادل نظر میان اقشار مختلف جامعه و اندیمشندان دانشگاهی در رابطه با ارتقا و توسعه مهارت آموزی کارکنان وظیفه است. تلاش داریم با برگزاری این همایش مشارکت دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق اهداف مهارت آموزی سربازان را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار