حجت‌الاسلام کاویانی‌راد مطرح کرد؛

عجین شدن مبانی فرهنگ شهادت با اصول قرآنی

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مبانی فرهنگ ایثار و شهادت با اصول قرآنی پیوند خورده و چالش با اصول مادی‌گرایی که اساسی‌ترین کارکرد این فرهنگ است قطعاً نیازمند اتکا به چنین پشتوانه ارزشمندی است.
کد خبر: ۲۹۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 08May 2018

عجین شدن مبانی فرهنگ شهادت با اصول قرآنی

​به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مفاهیم قرآن ویژه بانوان حافظ قرآن شاهد و ایثارگر که در هتل شاهد شهر قم برگزار شد، با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های قرآنی گفت: با توجه به اینکه دامنه مورد نظر ما در علوم قرآنی منابع متعالی و حیاتی است که در سطح اداره بشر تنزل یافته در تعریف سطح مورد انتظار، آرمان، اهداف و حتی روش‌های برخورد و مواجهه با این پدیده مبارک هستی تأثیر تام دارد.

وی افزود: در انتقال مفاهیم و ترجمه قرآن کریم، به نگاهی نو و ادبیاتی قابل‌فهم برای نسل جدید نیازمندیم و درعین‌حال باید مراقب آفت تفسیر به رأی و حذف و اضافات مطابق رأی شخصی نیز باشیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد خاطرنشان کرد: مبانی فرهنگ ایثار و شهادت با اصول قرآنی پیوند خورده و چالش با اصول مادی‌گرایی که اساسی‌ترین کارکرد این فرهنگ است قطعاً نیازمند اتکا به چنین پشتوانه ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام کاویانی راد در پایان گفت: حکایت قرآن، واقعیت قرآن و وجود اعتباری آن باید تفکیک و متناسب با هر سطح برنامه‌ریزی لازم و عمق ارتباط تعریف شود، در لسان روایات قرآن را در 4 سطح حکایت، لطایف، اشارات و عبارات تصویر نموده‌اند که هر عنوان حاکی از یک سطح است.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار