با حضور سردار سلامی؛

30 عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه رونمایی شد

30 عنوان کتاب عصر امروز با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۲۹۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ - 08May 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، 30 عنوان کتاب دفاع مقدس عصر امروز (سه‌شنبه 18 اردیبهشت) با حضور سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم سردار دکتر علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی پادگان حمید گفت: امروز از سه اثر ویژه مرکز مربوط به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، «اطلس عملیات بیت‌المقدس» و «اطلس حماسه خرمشهر» و «روزشمار دفاع مقدس شماره 19» که مربوط به آزادسازی خرمشهر است، رونمایی می شود.

30 عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه رونمایی شد

سردار نائینی با اشاره به مجموعه‌های تاریخ شفاهی بیان داشت: امروز همچنین در مجموعه تاریخ شفاهی، خاطرات سردار صفوی از سنندج تا خرمشهر، خاطرات سردار اسحاقی و سردار شیران نژاد رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص روزشمارهای تازه منتشرشده توسط این مرکز گفت: شمارگان 15،19،17،42 از مجموعه روزشمار جنگ از دیگر آثار جدید مرکز است که با این حساب تعداد روزشمارهای جنگ به 31 جلد می‌رسد.

مشاور فرمانده کل سپاه بابیان اینکه در حوزه اطلس‌های نبردی و نظامی نیز چندین جلد به‌تازگی منتشر شده است، عنوان کرد: در حوزه اطلس یگانی، سه اطلس یگانی و موضوعی «لشکر 41 ثارالله»، «عملیات بیت‌المقدس» و «حماسه خرمشهر» و در حوزه مطالعات نظامی کتاب «لشکر 31 عاشورا در عملیات والفجر 8» توسط این مرکز چاپ‌شده است که امروز رونمایی می‌شوند.

وی در ادامه به دیگر آثاری که به‌تازگی منتشرشده‌اند اشاره کرد و افزود: در حوزه مطالعات اسنادی، مجموعه 4 جلدی از پیاده نوار مشروح مذاکرات فرماندهان جنگ (جلسات طراحی عملیات والفجر 8)، در حوزه مطالعات اجتماعی و فرهنگی آثاری مانند «روزهای پرالتهاب»، «شهدای محراب در دفاع مقدس»، «جنگ شهر‌ها؛ دزفول»، «مراکز اقتصادی خوزستان در جنگ» و «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد» از جدیدترین آثار این مرکز است.

سردار نائینی ادامه داد: در حوزه ترجمه نیز 8 اثر فارسی به زبان‌های خارجی و 4 اثر خارجی با موضوع دفاع مقدس به زبان فارسی ترجمه‌شده است.

30 عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه رونمایی شد

گفتنی است، هم‌زمان با سالروز عملیات بیت‌المقدس، آئین رونمایی از 30 عنوان اثر جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه با حضور سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مشاور فرمانده کل سپاه، سردار اصلانی معاون اجرایی سپاه، سردار پور جمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه، سردار رودکی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس و نصرت‌الله محمود زاده نویسنده دفاع مقدس و برخی از راویان و پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب برگزار شد‌.

30 عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه رونمایی شد

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها