واکنش فرماندهان ارشد نیروهای مسلح به خروج آمریکا از برجام

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش و فرمانده کل سپاه با اشاره به خروج آمریکا از برجام و عدم پای‌بندی این کشور به تعهداتش، بر تقویت توان دفاعی بیش از پیشِ ایران تاکید کردند.
کد خبر: ۲۹۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ - 09May 2018

واکنش فرماندهان ارشد نیروهای مسلح به خروج آمریکا از برجامگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - محمدحسن جعفری؛ صبح امروز فرماندهان ارشد نیروهای مسلح یعنی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان کل سپاه و ارتش میهمان نخستین همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه (سربازان) بودند اما بخش بسیاری از سخنان فرماندهان ارشد به موضوع خروج آمریکا از برجام اختصاص یافت.

سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود، اما ملت ما با کرامت و بزرگواری و برای اتمام حجت با جهان آن را پذیرفت و ما امروز با نظامی مواجه هستیم که حتی بر امضای خودش هم پایدار نمانده است.

وی همچنین گفت: ما در داخل تجربه کرده‌ایم که اگر می‌خواهیم پایدار بمانیم، باید دست به زانوی خودمان بزنیم و به برجام و امثال آن تکیه نکنیم و ملت ایران آن‌قدر ظرفیت دارد که در آینده به عنوان قدرت منطقه‌ای و یا قدرت جهانی سر بلند کند و این منوط به تغییر نگاه به داخل است.

سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز که چندی پیش مواضع انقلابی وی در راستای ایجاد وحدت بین ارتش و سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا مورد تقدیر قرار گرفت؛ خدا را بابت خروج آمریکا از برجام شکر کرد و گفت: من از ابتدا معتقد بودم که بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن و نشستن پشت میز مذاکره با آمریکاست؛ البته از این موضوع سایر کشورهای جهان هم متضرر شدند، اما با این حال بزرگترین سودی که برجام داشت اثبات عدم پای‌بندی آمریکا به تعهداتش بود؛ هر آدم بی عقلی بعضاً کارهای خوبی هم از او سر می‌زند که از این بابت از کاری که این فرد انجام داد، متشکریم.

وی تاکید کرد: امیدواریم این کار آمریکا درس عبرتی برای سعودی‌ها که به دنبال جلب رضایت آن‌ها هستند، باشد.

فرمانده کل سپاه هم خروج شرورانه آمریکا از برجام را تبریک گفت و اظهار داشت: اقدام ترامپ در خروج از برجام را به فال نیک می‌گیریم، این اتفاق جدیدی نیست و تاثیر تعیین‌کننده‌ای در هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی باشد، نخواهد داشت. پیشرفت‌های کشور ما در سایه تحریم‌ها حاصل شده و تولید و ارتقا قدرت در این شرایط را تجریه کرده‌ایم و آن را به خوبی بلد هستیم. ملت ما بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر از این هستند که بخواهند تحت تاثیر و هراس از تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی‌ها و متحدانش قرار بگیرند.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم این فرصت یک الی دو هفته‌ای که رییس جمهور شب گذشته اعلام کردند به پایان برسد؛ بدیهی است که اروپایی‌ها در انتخاب بین ایران و آمریکا، آمریکا را برمی‌گزینند چرا که آن‌ها وابسته به آمریکا هستند و نمی‌توانند مستقل و آزادانه تصمیم بگیرند.

سرلشکر جعفری بیان داشت: خروج آمریکایی‌ها از برجام نشان داد که موضوع غنی‌سازی بهانه بود و این را اثبات کرد که مساله اصلی آن‌ها توان دفاعی و موشکی و اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه است. امروز ایران در مقابل زورگویی دشمنان و همچنین در مقابله با جربانات تروریستی در منطقه ایستاده است و همین ایستادگی ما آنان را از پای درمی‌آورد و موجب پیشرفت انقلاب شده و خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها