مدیر فرهنگسرای سرو در آئین رونمایی کتاب «ازجنون تا مجنون»:

نویسندگان دفاع مقدس، سفیران انتقال این فرهنگ‌ به نسل جوانند

مدیر فرهنگسرای سرو در آئین رونمایی کتاب «ازجنون تا مجنون» گفت: نویسندگان دفاع مقدس راویان و سفیرانی هستند که می‌توانند فرهنگ دفاع مقدس را به نسل فعلی کشورمان انتقال دهند و این امر، رسالت کوچکی نیست و بسیار با اهمیت است.
کد خبر: ۲۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 23September 2014

نویسندگان دفاع مقدس، سفیران انتقال این فرهنگ‌ به نسل جوانند

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، آیین رونمایی کتاب «از جنون تا مجنون» با حضور معصومه سادات عمارتی رئیس فرهنگسرای سرو، محمد اسماعیل کوثری عضو شورای کمیسیون امنیت ملی و نماینده مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل درخشنده مدیر پروژه «از جنون تا مجنون» و برخی جانبازان و ایثارگران، عصر دوشنبه 31 شهریور و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در محل فرهنگسرای سرو برگزار شد.
 
معصومه سادات عمارتی رئیس فرهنگسرای سرو که در مراسم رونمایی از کتاب «از جنون تا مجنون» با بیان این که این مراسم برای گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس برپا شده است، به نقش ادبیات در زنده نگه داشتن ارزشها و جان فشانیهای دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: در این میان، نویسندگان دفاع مقدس راویان و سفیرانی هستند که میتوانند فرهنگ دفاع مقدس را به نسل فعلی کشورمان انتقال دهند و این امر، رسالت کوچکی نیست و بسیار با اهمیت است. نگارش و تولید کتاب «از جنون تا مجنون» از سه سال پیش در این فرهنگسرا آغاز شد و امروز حاصل تلاش گروه نویسندگان و راویان خاطرات را در این اثر می بینیند.
 
سپس، محمداسماعیل کوثری عضو شورای کمیسیون امنیت ملی و نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنانی به ناخوشایندی مساله جنگ اشاره کرد و افزود: دشمن در ابتدای جنگ تحمیلی 15 تا 20 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان را در مناطق مختلف اشغال کرد، آیا باید این گونه می شد که می نشستیم و بی تفاوت بودیم؟ مردم کشورمان ایستادگی کردند و اجازه ندادند ذرهای از خاک کشور به دست دشمن بیفتد. باید دانست که ملت ایران چه کردند که ابرقدرت شرق، غرب  و حتی سازمان ملل علیه آن متحد شده بودند.
 
کوثری امنیت کنونی کشور را با وجود ناآرامیها و جنگها در کشورهای همسایه و منطقه مدیون خون شهیدان دانست و عنوان کرد: معتقدم دو عامل رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضور مردم در پیروزی مردم کشورمان در جنگ تحمیلی نقش داشت. این دو عامل باعث پیروزی و افتخار مردم ایران شد.
 
در ادامه این آئین، ابوالفضل درخشنده مدیر اجرایی و تدوین کتاب «از جنون تا مجنون» نیز با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزش داستاننویسی در فرهنگ سرای سرو به طور تخصصی و ترمهای متداوم گفت: پنجم آذرماه سال 1388 با گروهی از هنرجویان این کارگاهها به بازدید از آسایشگاه جانبازان ثارالله رفتیم و از همان جا نیز جرقه نگارش خاطرات این جانبازان زده شد. این کتاب حاصل سه سال زحمت نویسندگان و گردآورندگان خاطرات است. برای ضبط و نگارش خاطرات زحمت بسیاری کشیده شد تا فرماندهان عملیات بدر در دوران دفاع مقدس، بار دیگر در فرهنگسرای سرو گرد هم جمع شوند و به سوالات ما پاسخ دهند تا در نهایت این اثرجامع منتشر شود. زمان زیادی که صرف نگارش و تولید این اثر شد نیز به دلیل اهمیت بالایی بود که برای ما داشت.
 
«از جنون تا مجنون» برگرفته از خاطرات سردارانی چون رضا فرزانه معاون وقتِ واحد ادوات (شامل خمپارههای 60، ۸۱) و فرمانده وقت لشکر 27 حضرت رسولالله (ص) در هنگام نگارش کتاب، محمدرضا نامی فرمانده وقت تیپ ذوالفقار از لشکر 27 حضرت محمد رسولالله (ص) ، رضا غزلی از پرسنل اطلاعات و عملیات لشکر 27 حضرت محمد رسولالله (ص) ، سید محسن خوشدل  معاون وقت واحد ضدزره تیپ ذوالفقار از لشکر 27 حضرت محمد رسولالله (ص) ، پاسدار جانباز علیاکبر مصداقی مسئول وقت واحد ضدزره تیپ ذوالفقار از لشکر 27 حضرت محمد رسولالله (ص) ،پاسدار جانباز مسعود کیانی از رزمندگان واحد ادوات تیپ ذوالفقار از لشکر 27 حضرت محمد رسولالله (ص) و سردار پاسدار جانباز مجتبی عسگری مسئول وقت گردان بهداری و امدادِ لشکر 27 حضرت محمد رسولالله (ص) است، که توسط 50 هنرمند داستان نویس این خاطرات در قالب داستان رشته تحریر در آمده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار