جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکا قبل از اعلام رسمی خروج هم در برجام حضور نداشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حضور و یا خروج آمریکا هیچ تاثیری در روند برجام ندارد، گفت: وقتی که ترامپ برجام را نقض نکرده بود مگر گشایشی در مشکلاتی که آمریکایی‌ها برای ما ایجاد کرده بودند، به وجود آمد که امروز زانوی غم بغل بگیریم.
کد خبر: ۲۹۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 10May 2018

آمریکا قبل از اعلام رسمی هم در برجام حضور نداشت«محمدجواد جمالی نوبندگانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در خصوص خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: قبل از اعلام رسمی ترامپ هم آمریکا در برجام نبود.

وی با اشاره به تهدیدات، تحریم‌ها و خلاف واقع گفتن‌های رییس‌جمهور آمریکا، افزود: یکی از اهداف بزرگی که ترامپ دنبال می‌کند، اختلاف آفرینی میان حاکمیت و ملت ما است که نمونه بارز آن را در سخنرانی اخیرش مشاهده کردیم. آمریکایی‌ها برای تحقق این گونه اهدافشان از رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده‌های فراوانی کردند اما راه به جایی نبرد.

جمالی نوبندگانی حضور آمریکا در برجام از بدو انعقاد این قرارداد را نمادین عنوان کرد و اظهار داشت: قبل از اینکه ترامپ از برجام خارج شود، ما امکان مبادلات با دلار را نداشتیم. بانک‌های بین المللی با ما کار نمی‌کردند و فروش نفت ما هم به سختی صورت می‌گرفت و آمریکا از ما نفت نمی‌خرید؛ امروز که این کشور اعلام کرده که برجام را ترک می‌کند چیزی تغییر نخواهد کرد. مگر با حضورش در برجام چه گشایشی در مشکلاتی که خودشان برای ما خلق کردند، ایجاد شد که امروز با خارج شدنشان از برجام زانوی غم بغل بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انعقاد قرارداد برجام تاکنون پایبندی و وفای به عهد را در این زمینه در جوامع بین‌المللی به اثبات رسانده است، گفت: ما نشان دادیم که اهل گفت‌وگو و تعامل هستیم و آمریکایی‌ها با این اقدامشان به شدت به انزوای خودشان اضافه کردند.

وی با اشاره به ادعاهای رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعمال و افزایش تحریم‌ها علیه کشورمان خاطرنشان کرد: امروز فضای بین المللی برای ترامپ در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ما مانند فضای قبل از خروجشان از برجام نیست، لذا گزافه‌گویی‌های رییس‌جمهور آمریکا صرفاً برای راه‌اندازی جنگ روانی است.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات ارزی و افزایش قیمت دلار یادآور شد: جیره‌خواران آمریکا درصدد هستند تا با خرید دلارهای موجود در بازار که باید صرف آبادانی، توسعه و رونق اقتصادی کشور بشود، تنشی در جامعه ایجاد کنند که در نتیجه منجر به رکود و افزایش قیمت کالاها در بازار داخلی شود. ملت ما نباید فریب جنگ روانی که دشمنان را بخورند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما به آسانی به دست نیامده و تمام داشته‌های امروز کشورمان مرهون خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام است، خاطرنشان کرد: ما در هشت سال جنگ تحمیلی که غرب و شرق به حمایت از صدام پرداخته بودند، توانستیم نه تنها رژیم بعثی بلکه تمام دشمنان کشورمان را خار و ذلیل کنیم و قدرت و توانایی‌های خودمان را به رخ جهانیان بکشیم. لذا موضوع برجام و خروج آمریکایی‌ها از این قرارداد و ادعاهای رییس‌جمهور این کشور در خصوص افزایش تحریم‌ها علیه ما موضوعی نیست که بتواند ما را مجبور به عقب نشینی از پذیرش خواسته‌های باطل ترامپ کند.

این نماینده خانه ملت خروج آمریکا از برجام را عاملی برای افزایش وحدت میان دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا تمام تهدیدات بدخواهانمان را به فرصت تبدیل کنیم؛ چراکه دوران دفاع مقدس ثابت کرد که ما می‌توانیم از شدیدترین بحران‌های پیش رو عبور کنیم و به موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار