قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد؛

ضرورت توسعه همکاری‌های پلیس با وزارت بهداشت برای کشف داروهای قاچاق

وزیر بهداشت بر ضرورت توسعه همکاری‌های نیروی انتظامی با وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف به خصوص کشف داروهای قاچاق تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ - 12May 2018

ضرورت توسعه همکاری‌های پلیس با وزارت بهداشت برای کشف داروهای قاچاقبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش سراسری مدیران و روسای بهداشت، امداد و درمان ناجا با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با وزارت بهداشت اظهار داشت: این همکاری می‌تواند کمک زیادی به کشف قاچاق دارو کند و موجب جلوگیری از انتشار شایعه‌هایی در فضای مجازی در مورد بیماری‌ها شود.

وی افزود: همچنین این همکاری‌ها می‌تواند در حوزه پیشگیری به خصوص در مورد بیماری‌ها مشترک انسان و دام باشد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های نیروی انتظامی می‌توانند کمک‌های شایانی به دولت داشته و در کشف بیماری‌ها به ما کمک کنند. این مراکز نقش زیادی در درمان و بهبود محرومین مناطق حاشیه‌نشین و مرزی داشته‌اند.

وی افزود: کارهای مشترک زیادی با نیروی انتظامی انجام‌شده است و بخش عمده‌ای از مفاد تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین ناجا و وزارت بهداشت به امضا خواهد رسید، به موضوع حقوق شهروندی در حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تشکیل تیم‌های واکنش سریع در بهداد ناجا می‌تواند کمک‌های زیادی به ماموریت‌های وزارت بهداشت داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مسئولیت آسیب‌های اجتماعی تنها برعهده پلیس نیست، افزود: اگر همه دستگاه‌ها موظف، به خوبی کار کنند و سیاست‌گذاری درستی در خصوص آسیب‌های اجتماعی انجام شود، زحمت ناجا کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق دارو و مکمل‌های غذایی، تاکید کرد: وزارت بهداشت در کنار نیروی انتظامی در بحث مبارزه با قاچاق دارو و مکمل‌های غذایی خواهد بود و در این راستا با تمام توان عمل خواهد کرد.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به طرح تحول سلامت عنوان کرد: طرح تحول سلامت جزو برنامه‌های محوری دولت است که در 4 سال گذشته در بخش مردمی با کمترین نقص اجرا شده است. در بخش ارائه‌دهندگان خدمات از قبیل بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران اشکالات بیشتر بوده که به دلیل نبود منابع پایدار بود که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار