صفار هرندی در دانشگاه علم و صنعت:

۷۰ جلد اسناد لانه جاسوسی آمریکا حاکی از جنایت و براندازی بود

یک کارشناس مسائل سیاسی- فرهنگی گفت: بنده معتقدم که دانشگاه‌ محل نقد است. شما که به قول خودتان پیام ۲۴ خرداد را درک کرده‌اید، نباید فضای خفقان در جامعه ایجاد کنید و بگویید هیچکس به غیر از ما حق صحبت کردن و اظهارنظر ندارد.
کد خبر: ۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸ - 28October 2013

۷۰ جلد اسناد لانه جاسوسی آمریکا حاکی از جنایت و براندازی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد حسین صفار هرندی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در سخنانی، اظهار داشت: ما همواره آمریکا را به عنوان کشوری که ناپاکیاش را به ملتها ثابت کرده است، میشناسیم.

وی ادامه داد: نگاه خوشبینانه به آمریکا همواره پس از کودتای 28 مرداد و همینطور قبل از آن و نیز تا اوایل دهه 30 بر روی اذهان و افکار عمومی ایران سایه انداخته بود که مصدق نیز چنین دیدگاه و خوشبینی را به آمریکا داشت.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: در آن سالها به جای دلبستن به ساز و کارهای درونی قدرت تصور میکردند که با توجه به بیرون میتوانند در جهان قدرت حضور داشته باشند.
 
هرندی با بیان اینکه کودتای 28 مرداد سال 32 لکه ننگی برای آمریکا در روابط با ایران محسوب میشود، افزود: البته بعضی از مقامات آمریکایی تا آستانه عذرخواهی نیز برای این مسئله پیش رفتند، اما قبل از اینکه به عذرخواهی آنها فکر کنیم، باید به این موضوع بیاندیشیم که کودتای 28 مرداد در کشور ما تبعاتی داشته است.
 
وی ادامه داد: برخیها تصور میکنند که اگر آمریکاییها از نقششان در کودتای 28 مرداد عذرخواهی کنند، ماجرا تمام میشود در صورتی که اینطور نیست و کودتای 28 مرداد به تاسیس ساواک در کشور منجر شد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه یکی از تبعات کودتای 28 مرداد فعالیت 40 تا 45 هزار مستشار آمریکایی در ایران است، گفت: پس از کودتای 28 مرداد جنایات آنها توسط دستنشانده پهلوی سیاهه بسیار مفصلی دارد که شهدای ما شاهدی بر فهرست جنایات آنها در طول این سالهاست.
 
هرندی در همین زمینه تاکید کرد: آنها پس از کودتای 28 مرداد 32 از شاه حمایت کردند به طوری که تا آخرین روزهای عمر پهلوی این هدایتها ادامه داشت و شهید رضا بهرامی نیز جزو دستگیرشدگان اعتراض به حضور کارتر در ایران است.
 
وی با اشاره به جنایاتی که آمریکاییها پس از پیروزی انقلاب بر ایران تحمیل کردهاند، افزود: پس از پیروزی انقلاب، آمریکاییها احساس خسران کردند و سعی میکردند که فرصتهایی را که در ایران از دست دادهاند، جبران کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در همین رابطه تاکید کرد: آمریکاییها پس از پیروزی انقلاب در ایران احساس کردند که امکاناتی را که در ایران به آنها دسترسی داشتهاند را از دست دادهاند و همواره سعی کردند که خسارتهای بزرگی را که بهشان وارد شده بود را جبران کنند.
 
هرندی با بیان اینکه در سال 57 انقلاب مردمی در ایران شکل گرفت که رسانههای غربی از آن به "انقلاب خدا" تعبیر کردهاند، گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران باعث شد تا تاریخ ورقی بخورد و با گذشته تفاوتی داشته باشد. تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلابها این است که انقلابیون حرفهای جدیدی نسبت به انقلابیون دیگر میزدند.
 
وی تصریح کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان از برگهای پاره شده اسنادی که در آنجا پیدا شد 70 جلد کتاب به دست آمد که حاکی از آن بود که آمریکاییها همواره در سفارتخانهشان پس از پیروزی انقلاب در تدارک برای براندازی نظام اسلامی و یا وابسته کردن ایران به ایالات متحده بودند که این بخشی از کارنامه جنایت آمریکاییهاست.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: در سال 59 آمریکاییها تصمیم گرفتند که رابطهشان را با ایران قطع کند. این قطع رابطه نباید به پای مسئولان ایرانی نوشته شود. البته پس از قطع رابطه هم روابط اقتصادی با این کشور تا حدودی جریان داشت اما 2 طرف به یکدیگر سوءظن داشتند.
 
هرندی با اشاره به اینکه آمریکاییها میخواستند حکومتی که در ایران تاسیس شده را به خودشان، شوروی سابق و یا چین وابسته کنند، گفت: امروزه نه تنها آنها به این هدفشان نرسیدهاند، بلکه انقلاب اسلامی به الگویی برای سایر کشورها و ملتها نیز تبدیل شده است.
 
وی افزود: آنها در اوایل دهه 60 پیغام فرستادند که حاضریم در طول جنگ از نظر تسلیحات نظامی به شما کمک کنیم، در صورتی که در همان زمان  جنگندههای خود را در خلیجفارس سازماندهی کرده بودند، اما حاضر بودند که در تجهیزات نظامی به ما کمک کرده و سلاح بفروشند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در همین زمینه افزود: پیشنهاد آنها برای فروش سلاح به ما در زمانی داده شد که آنها متوجه شدند که رزمندگان ما قصد بازسازی موشک "تاو" را دارند و میخواهند در مهندسی تولید این موشک را بازتولید کنند، سفر مک فارلین به ایران نیز با همین هدف انجام شده بود.
 
هرندی ادامه داد: آنها میخواستند که ما دستمان را برای خرید موشک "تاو" به سوی آنها دراز کنیم. البته آنها همواره در پیشنهادهایشان به ایران شرط میگذاشتند.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکاییها همواره از ما میخواستند که دست از قانون اساسی خود برداریم، افزود: آنها در پیشنهاداتشان همواره چنین پیششرطهایی را برای مذاکره با ایران قائل میشدند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: میوه 3 دهه ایستادگی کردن بر مواضع حق و تدارک برای خودکفایی ما در شرایطی ایجاد شده که میتوانیم دشمن را به عقبنشینی وادار کرده و برای آنها شرط تعیین کنیم.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم در ادامه این نشست صفار هرندی در پاسخ به صحبتهای یک دانشجو که گفت سیاستهای اصولگرایان به درد جامعه نمیخورد و باید پیام 24 خرداد به روشنی درک شود و از طرفی اصولگرایان باید به دنبال ماکیاولیستی جدید برای خود باشند، تصریح کرد: بنده معتقدم که دانشگاه محل همین نقدها است. شما که به قول خودتان پیام 24 خرداد را درک کردهاید، نباید فضای خفقان در جامعه ایجاد کنید و بگویید هیچکس به غیر از ما حق صحبت کردن و اظهارنظر ندارد.
 
وی ادامه داد: بنده در 8 سال گذشته بیشترین نقدها را به عملکردها داشتهام.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید فضای دانشگاه 8 دی 88 تکصدایی شده است، نظر شما در این باره چیست، افزود: بنده 8 دی را در خاطر ندارم، اما 9 دی را خوب به یاد دارم. 9 دی روز قیام یک ملت علیه نارواییهایی بود که عدهای با فریب بیگانه به راه انداخته بودند. تاریخ و افکار عمومی را نمیشود عوض کرد. 9 دی قرین راهپیماییهایی است که در بهترین روزهای انقلاب اتفاق افتاد .
 
هرندی تصریح کرد: اصولگرایان حداقل تا این اندازه جرأت داشتند که صدایشان را علیه منحرفین و کسانی که با بیگانه همصدایی میکردند بلند کنند، اما کسی از میان شما که مدعی هستید دوران اصولگرایان پایان یافته علیه این جفاها اعتراض نکرد.
 
وی با اشاره به اینکه ممکن است در کارنامه آقای احمدینژاد خطاهایی وجود داشته باشد، گفت: بنده معتقدم که بیان حقیقت هلوکاست به درستی و در زمان آقای احمدینژاد مطرح شد. البته قبلا نیز آقای رژه گارودی محقق و فیلسوف فرانسوی سالها پیش این حقیقت را بیان کرده بود، اما او را به زندان انداختند و دادگاهیاش کردند. پس از بیان این حقیقت بود که افکار عمومی دنیا ما را بیشتر ستایش کرد.
 
به گزارش تسنیم، هرندی با بیان اینکه به دلیل پردهبرداری از حقیقت هلوکاست در آمریکا نهضت ضداسرائیلی به راه افتاده است، افزود: این نهضت به غیرواقعی بودن فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی پی برده است. بیان واقعیات هلوکاست برای ما هیبت و عظمت آورده است که پس از آن افکار عمومی دنیا ما را همواره ستایش کردهاند.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که دوران اصولگرایان به پایان رسیده است و آنها باید به دنبال افکار دیگری باشند، گفت: اگر تفکر مانند لباس باشد که امروز کنار بگذاریم و فردا لباس دیگری بپوشیم، بنده این را قبول ندارم. تفکر و ایدئولوژی مانند لباس نیست که هر روز عوض کنیم.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در همین زمینه اظهار داشت: در بین برخی دانشجویان چرخش تفکرات را به صورت نوبهنو دیدهایم. یک روز دانشجویان از سفارت آمریکا بالا میروند و ما را با آنها دچار مشکل میکنند، اما در روز دیگر برای آمریکا فرش قرمز پهن میکنند. بالاخره ما به کدام ساز آنها برقصیم؟
 
هرندی گفت: در حال حاضر دولتی مستقر شده که رئیسجمهورش پیش از انتخاب بارها گفته که نه اصلاحطلب و نه اصولگراست و همواره از اعتدالگرایی دم میزده است و شرایط بینابینی برای خودش در نظر گرفته است. در اینجا این سوال مطرح میشود که چرا باید دولتی که خودش را اعتدالگرا میداند به جریانی منتسب کنیم که سوابقش در گذشته نشان داده است؟
 
وی ادامه داد: اگر اصلاحطلبان میتوانستند یک فردی را از بین خودشان انتخاب کرده و معاون اول دولت اصلاحات را مناسب میدیدند، به او رای میدادند. چرا آنها نامزد حداکثری خودشان را قربانی کردند؟ آقایان عارف و منتجبنیا بارها در زمان انتخابات ریاست جمهوری گفته بودند که آقای روحانی را از خودشان نمیدانند.
 
وزیر ارشاد دولت نهم اظهار داشت: اینکه دولت با شعار اعتدالگرایی بر سر کار آمده است و خودش را منتسب به هیچ دسته و جناحی نمیداند را باید یک فرصت بدانیم. منافع و مصالح ملی و نیز حل مشکلات مردم باید نقطه مشترک همه با دولت باشد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار