حجت‌الاسلام زائری در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس

مدیر موسسه فرهنگی هنری سرچشمه گفت: امروز جوانان با ابزار هنر بهتر می‌توانند درک کنند که دفاع مقدس چه بود و ایران اسلامی چه دورانی را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۲۹۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ - 20May 2018

لزوم استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری فعال فرهنگی و مدیر موسسه فرهنگی هنری سرچشمه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: باید از ابزار هنر برای پایایی فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد.

وی هنر تصویری را بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود: وجود این هنر موجب ماندگاری مفاهیم و ترویج فرهنگ شهادت می‌شود.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: امروز جوانان با این نوع ابزار بهتر می‌توانند درک کنند که دفاع مقدس چه بود و ایران اسلامی چه دورانی را پشت سر گذاشت.

حجت‌الاسلام زائری تصریح کرد: دستگاه‌های متولی کار در این زمینه بایستی با بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان جنگ تحمیلی و نخبگان فرهنگی راه‌های انتقال مفاهیم دفاع مقدس را شناسایی و با برنامه‌ریزی درست برای انتقال آن اقدام کنند.

وی افزود: هرچقدر کارایی این ابزار متنوع‌تر و گسترده‌تر باشد، قطعاً تاثیرگذاری آن بر افکار جوانان ما بیشتر و بهتر خواهد بود.

مدیر موسسه فرهنگی هنری سرچشمه ادامه داد: به نحوی باید از این ابزار استفاده کرد که جوانان ما تصور کنند کاملاً با شهدا در ارتباطند. مجدداً تاکید می‌کنم که باید از اهل تجربه و اهل فن در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ استفاده کرد.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار