فیصل مقداد:

خروج نیروهای ایرانی یا حزب الله از سوریه به دمشق مربوط است

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: خروج نیروهای ایرانی یا حزب الله از سوریه مربوط به دمشق است.
کد خبر: ۲۹۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ - 23May 2018

خروج نیروهای ایرانی یا حزب الله از سوریه به دمشق مربوط استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت: هر وجب از خاک سوریه در کنترل دولت سوریه در خواهد آمد و این تصمیم دولت سوریه و همپیمانان این کشور است و قوانین بین‌المللی و سازمان ملل از آن حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: دولت سوریه نمی‌خواهد که شهروندان این کشور چه کُرد باشند، چه عرب، چه آشوری و چه غیر از آن تا حدی با کشورشان دشمنی کنند که در خدمت توطئه‌های اسرائیلی و غربی باشند و این افراد باید این واقعیت را درک کنند که اگر منافع آمریکا در تضاد با منافع این افراد قرار بگیرد، به این افراد رحم نخواهد کرد.

فیصل مقداد گفت: دولت سوریه از کشورهای هم‌پیمان خود خواسته تا در نبرد سوریه علیه تروریسم به یاری دمشق بشتابند و در این میان نیروهای روسی، ایرانی و مستشاران و برادران حزب الله یکی از طرف‌های جنگ علیه تروریسم به شمار می‌روند و حاکمیت سوریه را نقض نمی‌کنند و در همکاری کامل با دولت سوریه علیه تروریست‌ها نبرد می‌کنند.

فیصل مقداد تأکید کرد: مسأله مطرح شده در خصوص عقب‌نشینی ایران و حزب الله از سوریه غیر قابل بحث است؛ زیرا در حیطه حاکمیت سوریه بر این مسأله است که چه کسی بر خاک سوریه باشد و چه کسانی نباشند و اجازه مطرح شدن این موضوع از سوی هیچ کسی را نمی‌دهیم.

وی در خصوص مطالبه اخیر روسیه در خصوص خروج همه نیروهای خارجی از سوریه با آغاز روند سیاسی در این کشور گفت: فکر نمی‌کنم منظور دوستان روس ما نیروها یا ارتش‌هایی باشد که به شکل قانونی و به درخواست دولت سوریه وارد این کشور شده باشند، این مسأله در حیطه مسئولی‌ های دولت سوریه است و نیروهای که بدون آگاهی و موافقت دولت سوریه وارد خاک کشور شده‌اند نیروهای اشغالگر نامیده می‌شوند و به صورت مستقیم از تروریسم حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار