فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران:

سوم خرداد رویکردی حماسی و جهادی دارد

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران گفت: سوم خرداد روزی است که به نام مقاومت و ایثار نامگذاری شد که یک رویکرد حماسی و جهادی دارد.
کد خبر: ۲۹۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 24May 2018
سوم خرداد یکی از روزهای ماندنی دفاع مقدس رویکرد حماسی و جهادی داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «حمیدرضا رستمیان» فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان که در ستاد سپاه کربلا برگزار شد، اظهار داشت: حماسه خرمشهر در حقیقت نماد مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران است که رمز و رازی در درون خود دارد. 
 
وی به تبیین مسئله خرمشهر در سه مقطع پرداخت و افزود: مقطع اول خرمشهر زمانی که مقاومت کرد و نهایتا به سقوط منتهی شد، مقطع دوم خرمشهر در زمانی که تحت اشغال اشغالگران بود و مقطع سوم خرمشهر در زمانی که با فتح و پیروزی به دست ما برگشت.
 
رستمیان ادامه داد: در مقطع اول و در زمان مقاومت و ایثار جنگ به ما تحمیل شد و طبیعی است در جنگ آن کشورو یگانی که آماده تر باشد به اهدافش می رسد.
 
وی با بیان اینکه خرمشهر نزدیک ترین شهر به مرز و وصل به اروند و شلمچه است، اظهار کرد: یکی از اهداف دشمن در آن مقطع اولیه جنگ تصرف این شهر به عنوان سرپل بود که درحقیقت به فکر شکستن ابهت و اقتدار نظام ما با تصرف خرمشهر بود.
 
این مسئول با بیان اینکه دشمن به قصد تصرف یک روزه خرمشهرو سه روزه خوزستان آمده بود، گفت: برآورد دشمن این بود که شش روزه به تهران بیاید و روز هفتم در تهران چشن پیروزی بگیرد و سناریوی سقوط نظام اسلامی را در آنجا اعلام کند.
 
رستمیان با بیان اینکه ما تنها با عراق درگیر نبودیم، گفت: ما با آمریکا، شوروی سابق، کشورهای غربی و عربی و در مجموع نزدیک به 33 کشور جزو سازمان رزم و سازمان سیاسی عراق بودند و برای ساقط کردن و شسکتن نظام همراه عراق شدند.

وی بنی صدر را یکی از مهره های استکبار جهانی دانست و گفت: این ملعون در حال پیاده سازی افکار دشمنان بود.

وی افزود: مقاومت 33 روزه مدافعان خاک کشور شیرازه دشمن را درهم شکست و استراتژی قوه مجریه افکار بنی صدر را بهم ریخت.
 
فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با عنوان اینکه نماد مقاومت ما در حماسه خرمشهر با هدیه 419 شهید، در مقاومت33 روزه، صورت گرفت که مدافعان خرمشهری و غیر خرمشهری اعم از زن و مرد مقاومت کردند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه خرمشهرها در پیش است، افزود: در این سخن رمز و راز مقاومت و گره گشایی است.

این مسئول عنوان کرد: خرمشهرها فقط میدان نظامی نیست که هرسازمان رزم خود را بخواهد تا مقاومت مردمی در خرمشهر رقم خورد بلکه اینجا نبرد علوی و عاشورایی است وجنگ کلاسیک معنی نمی دهد.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود از مدافعان وطن و مدافعان انقلاب یاد کرد که از همه اقشار در این حماسه هستند.
رستمیان ادامه داد: در این مقاومت ترکیب محدودی اراده می کنند تا در اینجا ایستادگی کنند چرا که در اینجا الگو، الگوی علوی وعاشورایی است.
 
وی با بیان اینکه جنگ به سرعت بعد از انقلاب آغاز شد، گفت: با سرعتی که جنگ آغاز شد علما و بزرگان دین فرصت انتقال اندیشه عاشورایی را نداشتند.
 
وی تعداد نفرات دشمن را در این نبرد36 هزار اعلام کرد و گفت: در مقابل لشکر دشمن لشر دشمن تقریبا دو هزار نفر به دفاع ایستادند که 419 نفر به شهادت رسیدند.
 
وی فتح خرمشهر را یکی از روزهای ماندنی دفاع مقدس دانست و گفت: سوم خرداد روزی است که به نام مقاومت و ایثار نامگذاری شد که یک رویکرد حماسی و جهادی دارد.
 
رستمیان نگاه جهادی، روحیه استکبارستیزی، مطیع سرسخت امام، ولایت مداری مردم را رمز پیروزی در این نبرد دانست و گفت: با این مولفه ها می توان در مقابل استکبار جهانی ایستاد.
 
وی در ادامه از حضور نیروهای منطقه در قالب سه تیپ کربلا، بیت المقدس و 37 نور در این عملیات خبر داد و گفت: اعزام نیروهای منطقه سه آن زمان به غرب و شمالغرب بود.
 
رستمیان اضافه کرد: تیپ 37 نور دارای چهار گردان قدس، نصر، ثارالله و امام موسی صدر بود که شهید هاشمی فرمانده و شهید ابوعمار جانشین آن بود.
 
وی افزود: در جریان این عملیات هویزه و 5 هزار کیلومتر خاک خرمشهر آزاد شد.
 
وی تعداد اسرای دشمن را 19 هزار اسیر عنوان کرد و گفت: همچنین بیش از 16 هزار کشته از دشمن و انهدام عظیم تجهیزات و ماشین جنگی دشمن نیز رقم خورد.
 
وی تاریخ شروع عملیات را از 10 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه 61 اعلام کرد و گفت: بنا بر آمار 5500 شهید دادیم که سهم مازندران 229 شهید است که 141 شهید از بسیجیان، پاسداران، هلال احمر، جهاد و نزدیک به 85 شهید ارتش از کادر و سرباز بودند.
 
این مسئول آمادگی جوان تا پیر جامعه را در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... ادامه مقاومت خرمشهر عنوان کرد و افزود: در هر زمانی باید آمادگی و نیروهای مخصوص را داشت.
 
وی با بیان اینکه سرباز ولایت هستیم، اضافه کرد: در جنگ فرهنگی زمانی پیروز هستیم که با فکر و اندیشه فرهنگی به میدان نبرد برویم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها