امام جمعه زنجان:

حمایت از مظلومان عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس پر از حوادثی است که می تواند در ارائه فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه موثر باشد، گفت: حمایت معنوی از مردم مظلوم یمن و غزه استراتژیک و عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی است. 
کد خبر: ۲۹۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ - 27May 2018

حمایت از مظلومان عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌ الله شیخ «علی خاتمی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در مراسم عصر شعر «فتح خون» با حضور شاعران برجسته استان زنجان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس پر از حوادثی است که می تواند در ارائه فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه موثر باشد.

وی با بیان اینکه تاریخ این دوران باید از دو بعد نظامی و سیاسی بررسی شود تا ابعاد مختلف آن برجسته شود، افزود: در عملیات بیت المقدس رزمندگان 38 روز با دستان خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادگی و مقاومت کردند.

خاتمی با اشاره به بازتاب بین‌المللی فتح خرمشهر، افزود: دشمن بدون تعارف قصد ماندن در خرمشهر داشت چرا که این شهر برگ برنده‌ای در دست صدام و همپیمانان او بود.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: صدام به قدری از تصرف خرمشهر مطمئن بود که در مصاحبه ای گفت اگر ایرانیان خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آنان می دهم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خرمشهر سمبل مقاومت است، خاطرنشان کرد: این ایستادگی برای ایران اسلامی ثمرات بیشماری داشت.

خاتمی با بیان اینکه هنرمندان باید مصادیق اساسی و کلان حیات فکری، اعتقادی و سیاسی جامعه را در قالب نظم ماندگار کنند، افزود: هنرمند با افزودنی ها می توانند ماندگاری هنر خود را افزایش دهد.

امام جمعه زنجان فتح خرمشهر را فتح‌ الفتوح دانست و گفت: فتح خرمشهر به ‌عنوان عمق راهبردی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توجه به این عمق موجب ثمرات برای جامعه اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه اگر دیروز خاکریز جنگ‌مان با دشمن شلمچه، خرمشهر یا قصرشیرین بود، اظهار کرد: امروز سنگر ما دریای مدیترانه است. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه امروز با کشورها در مرز خودمان نمی‌جنگیم، گفت: ضروری است با هم صدایی و کنار گذاشتن گله ها، شماتت‌ها و چنگ انداختن به صورت همدیگر اهداف نظام اسلامی را به پیش ببریم.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: حضورمان در عراق و سوریه را انکار نمی کنیم چرا که با دعوت دولت قانونی این کشور برای دفاع رفته ایم.

وی افزود: حمایت معنوی از مردم مظلوم یمن و غزه استراتژیک و عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار