مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

ارزش‌های دفاع مقدس اگر فراموش شود انقلاب ما نیز به فراموشی سپرده می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: اگر ارزش‌های دفاع مقدس فراموش شود انقلاب ما نیز به فراموشی سپرده خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ - 28May 2018

اگر ارزش های دفاع مقدس فراموش شود انقلاب ما نیز به فراموشی سپرده خواهد شدبه گزارش دفاع پرس از بجنورد، همایش فرماندهان و پیشکسوتان سطح 2 دفاع مقدس با حضور فرماندهان و پیشکسوتان خراسان شمالی، زنان ستاد پشتیبان و زنان پیشکسوت امدادگر، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این همایش سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس در انتقال آرمان های انقلاب بسیار موثر هستند و تجارب بسیاری از آن دوران دارند که باید از آن ها بهره‌برداری و استفاده کرد.

وی افزود: دفاع مقدس دستاوردهای بیشماری داشته که برای جلوگیری از فراموش شدن باید از آن ها نگهداری کرد، اگر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس فراموش شود ملت و انقلاب ما نیز به فراموشی سپرده خواهد شد.

امیری خاطرنشان کرد: برخی از پیشکسوتان استان فعالیت روایتگری را در مناطق انجام می دهند که برای راویان استان تاکنون چندین کارگاه آموزشی برگزار شده و این راویان علاوه بر مناطق عملیاتی در جلسات و مراسمات دانشگاه ها، مدارس و ادارات نیز روایتگری می کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به حضور زنان در جبهه و پشت جبهه گفت: در حوزه زنان بانک اطلاعاتی از زنان ایثارگر و زنانی که در پشت جبهه فعالیت داشتند تشکیل شده تا در آینده از این زنان جهت اجرای برنامه‌هایی همچون سبک زندگی جهادی استفاده کنیم.

وی در مورد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان عنوان کرد: این مرکز فرهنگی در محل حاشیه خیابان پیامبر اعظم (ص) مرکز استان به مساحت ۱۲ هکتار واقع شده که حدود ۳ ماه است کار عمرانی آن با اعتبارات استانی و اعتبارات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس شروع شده و هریک از شما پیشکسوتان در مورد این مرکز فرهنگی انتقاد و پیشنهادی داشتید، ارائه دهید.

«وحید کریمی» مدیر تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه تاکنون در استان ۷۲ تشکل مردم نهاد فعال حوزه دفاع مقدس شناسایی شده است، گفت: از جمله فعالیت های این تشکل ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس است و تاکنون جلساتی با اعضای ستاد تشکل ها برگزار شده است.

وی در خصوص سطح بندی پیشکسوتان دفاع مقدس نیز بیان داشت: طبق ابلاغیه صورت گرفته پیشکسوتان استان ها باید در ۳ سطح رده‌بندی شوند که سطح اول فرماندهان تیپ، سطح دوم جانشین گردان‌ها تا رده گردان و سطح سوم سایر پیشکسوتان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار