دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

افزایش توان زرهی نیروی زمینی با تانک «اقارب»

«اقارب» اولین تانک چرخدار ایرانی است که با مختصاتی جدید و متناسب با تهدیدات روز طراحی و ساخته شده و قادر است در شرایط جنگ الکترونیک فضای پارازیته را مدیریت کرده و ارتباط خود را با بخش فرماندهی و کنترل حفظ کند.
کد خبر: ۲۹۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ - 28May 2018

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- مقداد کامکار؛ یکی از مهمترین تجهیزات دفاعی در عرصه رزم زمینی بهره‌گیری از توان زرهی موثر و قدرتمند است. آتش متحرک، شکست خطوط دشمن، مراقبت از نیروی انسانی و مقابله با انواع نفربرها و خودروهای تاکتیکی دشمن از جمله توانمندی‌های یگان زرهی هر نیروی زمینی است، که ارتش‌های جهان متناسب با نیاز عملیاتی به آن می‌پردازند.

اهمیت قدرت زرهی به اندازه‌ای است که در منازعات زمینی تفوق و برتری نسبی معمولا با نیرویی است که از قابلیت زرهی موثرتر و قدرت آتش مناسبتر برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش، سازمان جهادخودکفایی نیروی زمینی ارتش در فرودین سال 94 در راستای ارتقای توان زرهی و ایجاد خطوط دفاعی موثر در عرصه رزم زمینی از تانک جدید خود با عنوان «اقارب» رونمایی کرد. «اقارب» نخستین تانک چرخدار ایرانی است که به «توپ 90 میلی متری» مجهز است و توانایی انهدام اهداف زمینی را تا شعاع 5 الی 7 کیلومتری دارد.

تیربار فرماندهی این تانک 12.7 میلیمتری منصوب بر روی برجک این تانک بر قابلیت های پدافندی آن افزوده است. همچنین نسبت توان به وزن آن یک به سه است.

سه عنصر تحرک، آتش و محافظت در طراحی و ساخت این تانک مد نظر قرار گرفته شده، که تلفیق این سه عنصر بر شانش حضور این سامانه متحرک پرتاب آتش در صحنه نبرد افزوده است.

این تانک به آخرین نسل از تجهیزات کنترل آتش مجهز شده و سیستم تعلیق آن نیز مستقل است. «اقارب» که از  4 نفر خدمه استفاده می کند، متناسب با تهدیدات منطقه‌ای و نیاز روز نزاجا ساخته و طراحی شده است.

تانک «اقارب» به جای شنی از 8 چرخ فعال برخوردار است که این بر قابلیت ها و مانورپذیری آن در صحنه نبرد می افزاید.

همچنین این تانک به سامانه ضد جنگال مجهز است و در شرایط جنگ الکترونیک قادر است فضای پارازیته را مدیریت کند و ارتباط خود را با بخش فرماندهی و کنترل حفظ کند.

به گفته امیر مسعود زواره‌ای رییس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا تانک چرخدار «اقارب» اولین تانکی است که با مختصاتی جدید طراحی و ساخته شده است.

افزایش توان زرهی  نیروی زمینی با تانک «اقارب»

به پاس قدردانی از رشادت‌های امیر سرافراز نیروی زمینی «شهید سرلشکر حسن اقارب‌پرست»، این تانک به نام این شهید مزیّن شده است.

انتهای پیام/ 221

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار