نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وصیت‌نامه‌های شهدا مورد پژوهش و بررسی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بر لزوم پژوهش و بررسی وصیت‌نامه‌های شهدا تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ - 28May 2018

وصیت نامه شهدا مورد پژوهش و بررسی قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، حجت‌الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان سطح ۲ دفاع مقدس اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان رسالت بزرگی دارد و دو وظیفه حفظ کردن آثار رزمندگان و دیگری انتشار آن برای نسل های فعلی و آینده را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: شهدا و رزمندگان در واقع عَلم‌داران و پیشتازان الهی هستند و ما باید حافظان ارزش های دفاع مقدس باشیم.

یعقوبی تصریح کرد: ما علاوه بر حفظ کردن آثار وجودی باقیمانده رزمندگان که شامل وصیت‌نامه، پلاک و وسایل همراه آنان است، باید این آثار را برای نسل های بعدی نشر دهیم تا آن‌ها بررسی کنند که در طول ۸ سال دفاع مقدس در کشور ما چه گذشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: شهدا در پیروزی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خون دادند، ولی امام خمینی (ره) خون‌جگر شد تا این انقلاب به ثمر رسید.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» گفت: در خرمشهر همه مردم و همه نیروهای مسلح برای آزادی این شهر آمدند و این اتحاد مردم باعث شد که خداوند طبق آیه شریفه (یدالله مع الجماعا) یاری کند و خداوند خرمشهر را به دست بندگان خوبش آزاد کرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید آرشیوی قوی داشته باشد و خاطرات رزمندگان را احیا کند و رزمندگان بدانند نوشتن خاطرات ریا کردن نیست و این خاطرات برای جامعه مفید و کاربردی است.

وی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس می‌تواند انجام دهد، موضوع‌بندی وصیت‌نامه‌های شهدا و پژوهش و بررسی این وصیت‌نامه‌هاست برای فهمیدن محورهای تفکر شهدا و علت رفتن آن‌ها به جبهه؛ چون نتایج این بررسی برای آیندگان بسیار مفید است.

در این همایش از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، زنان امدادگر، زنان ستاد پشتیبان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها