وزیر کشور در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر:

ایران در کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در صدر کشورهای جهان قرار دارد

وزیر کشور با بیان این که هر سال کشور از ناحیه مصرف مواد مخدر و ترانزیت آن متحمل خسارت می شود، گفت: ایران در امر کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در صدر کشورهای جهان قرار دارد.
کد خبر: ۲۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ - 25September 2014

ایران در کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در صدر کشورهای جهان قرار دارد

 به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که به استان خوزستان سفر کرده است، در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان حاضر شد و اظهار داشت: برای مهار و کنترل مصرف مواد مخدر در کشور کارهای خوبی انجام شده ولی کافی نیست و در این ارتباط باید از قدرت رسانه، نخبگان و صاحب نظران برای ریشه کنی معضل اجتماعی مواد مخدر بهره گرفت.
وزیر کشوربا بیان این که  هر سال کشور از ناحیه مصرف مواد مخدر و ترانزیت آن متحمل خسارت های انسانی و مادی می شود افزود: ایران در امر کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در صدر کشورهای جهان قرار دارد.
رحمانی فضلی  به اهمیت پیشگیری و درمان اعتیاد و حوزه اجتماعی در کشور اشاره و در این ارتباط از کارهای انجام شده در استان خوزستان ابراز رضایت کرد.
در این جلسه عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان،  طرح جامع دوساله که می تواند استان خوزستان را در ردیف استان های پاک از لحاظ مواد مخدر قرار دهد، ارائه داد که وزیر کشور از این طرح استقبال کرد و گفت: این طرح باید در برگیرنده مسایل حوزه درمان، پیشگیری، مقابله و صیانت باشد.
وزیر کشور در ادامه جلسه از استاندار خوزستان درخواست کرد که طرح جامع دوساله را ظرف دو ماه آینده با بهره گیری از نظرها و پیشنهادهای نخبگان و صاحب نظران مسایل اجتماعی جمع بندی و در اختیار این شورا قرار دهد.
رحمانی فضلی  گفت: تجربیات مبارزه با معضل مواد مخدر باید مستندسازی شود تا آن را در  اختیار دیگر شهرهای کشور قرار داد.
وی  استان خوزستان را سرزمین پاکان توصیف کرد و افزود: این استان شهادتگاه مردان و زنانی است که با عشق به اسلام و میهن اسلامی مقابل دشمن بعثی ایستادند و تا ابد برای ایران اسلامی افتخارآفرین شدند.
وزیر کشوراز تلاش ها و برنامه ریزی  مقتدایی استاندار خوزستان و حضورش در کارگروه مبارزه با مواد مخدر استان تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به توانایی مدیریتی که در استان وجود دارد قادر هستید به عنوان استان نمونه در امر مبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر برنامه ریزی کرده و آن را عملیاتی کنید.
رحمانی فضلی در ادامه سخنانش بیان کرد که اگر بتوانیم جوانی را از ورطه اعتیاد نجات دهیم سرمایه ای به کشور اضافه کرده ایم و این سرمایه می تواند در خدمت پیشرفت و تعالی کشور قرار گیرد.
همچنین در این نشست که فرمانداران سراسر استان، معاونان استاندارخوزستان و شماری از مدیران فرهنگی و اجتماعی استان حضور داشتند پیشنهادهایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر مطرح شد.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها