سرلشکر فیروزآبادی در آئین افتتاحیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس:

اگر مقاومت درک شود استکبار نابود و استعمار محو می شود/کتاب دفاع مقدس یعنی شرح عشق بازی آحاد ملت با آرمانهای اسلام ناب

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هیچ کس نباید خود را از کتاب بی نیاز بداندو کتاب نوری در کوره راه‌های دنیاست و انسان را به فهم علمی، عقلانی و دینی و سعادت دنیوی و اخروی می رساند.
کد خبر: ۲۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ - 25September 2014

اگر مقاومت درک شود استکبار نابود و استعمار محو می شود/کتاب دفاع مقدس یعنی شرح عشق بازی آحاد ملت با آرمانهای اسلام ناب

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین افتتاحیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با گرامیداشت یاد امام و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و با اشاره به آیاتی از قران کریم اظهار کرد: خداوند کریم در قرآن کریم، قرآن و تورات و همچنین خود را نور نامیده است. پس می توان گفت کتاب خوب ظرفی است از نور که فرشتگان حامل این نور هستند.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: کتاب دوست مهربان آدمی بوده  و مقدس است زیرا کتاب یا  آسمانی است یا از آمیزه های آسمانی برای هدایت و شناخت انسان ها سخن می گوید.  همچنین کتابی که انسان را راهنمایی و جامعه انسان را روشن کند ارزنده و شایسته تقدیر است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه  قلب انسان عاشق نور است و گرایش انسان به نور و روشنی بایستی انسان را به سمت مطالعه کتاب هدایت کند، تصریح کرد: بنابراین انسانی که تمایل به فهمیدن، دانستن، کسب دانش، پیشرفت و رشد و پیوستن به معنویات را دارد بایستی رفیق کتاب باشد. تمامی افراد باید در همه سنین دوست و همراه کتاب باشند و در همه موقعیت ها و فرصت های مناسب با این دوست خود هم صحبت و هم کلام شوند.

سرلشکر فیروزآبادی بیان کرد: هیچ کس نباید خود را از کتاب بی نیاز بداندو کتاب نوری در کوره راههای دنیاست و انسان را به فهم علمی، عقلانی و دینی  و سعادت دنیوی و اخروی می رساند.

وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به تعالی لازم نیست همه کتابها خوانده شوند، گاهی اوقات یک کتاب و یا یک سطر کتاب می تواند گره ها و مشکلات زندگی انسان را باز کند.

سرلشکر فیروزآبادی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را، گل سرسبد کتابهای نورانی برشمرد و ادامه داد: دفاع مقدس پس از انقلابی رخ داد که انفجار نور بود.  و این انقلاب همه ملت ما را نورانی، عالم، فهیم و تحلیل گر مسائل سیاسی، دشمن شناس و با مقاومت آشنا نمود و امتحان ان را در جبه های دفاع مقدس پس دادند. عزت ملت ا یران مربوط به نوری است که از دفاع مقدس به دست آمده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مکتوب کردن خاطرات دفاع مقدس، اذعان کرد: مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا سفارش های زیادی را درباره کتاب و کتابخوانی فرموده اند که این هم هدایت نایب امام عصر (عج) در این موضوع مهم است.  عده ای از رزمندگان، جانبازان و آزاده ها که توانیی مکتوب کردن خاطرات را داشتند، دست به قلمگرفته و به این کار ارزشمند اقدام کردند. همچنین آنانی که توانایی این کار را نداشتند توسط نویسندگان خاطرات را مکتوب کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول چند سال اخیر 43 عنوان کتاب را تقریظ کرده است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خود مروج اصلی و پیش رو فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

سرلشکر فیروزآبادی عنوان کرد: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند همه باید خاطرات این هشت ساله جنگ تحمیلی را مکتوب کنند. زیرا پیروزی در دفاع مقدس برای نیروهای مسلح افتخار و برای مردم ایران عزت و سربلندی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: کتاب دفاع مقدس یعنی شرح عشق بازی آحاد ملت ایران با آرمانهای اسلام ناب. این کتاب صحنه هایی را از دفاع مقدس صحنههایی ناب را از زبان رزمندگان صادق بیان می کند و اشک انسان بی اختیار جاری می شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: کاروان راهیان نور هم یک کتاب سمعی و بصری است که بازدید کنندگان مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را با فرهنگ متعالی مقاومت آشنا می سازد.

وی ادامه داد: بخش سوم این نمایشگاه کتب مربوط به مقاومت است. اگر مقاومت درک شود، استکبار نابود و استعمار محو می شود. فرماسونری ها به جهنم می روند و کارگردانان صهیونیسم در آتش می سوزند و مقاومت یعنی ای انسان بدان که خداوند متعالی از روح خود رد تو دمیده است.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها