نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

امام خمینی (ره) پیام‌آور عزت مسلمین و ملت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: امام خمینی (ره) پیام‌آور عزت مسلمین و ملت ایران است و امروز همه ما به عظمت امام خمینی (ره) واقف هستیم.
کد خبر: ۲۹۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ - 01June 2018

امام خمینی(ره) پیام‌آور عزت مسلمین و ملت ایران استبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با بیان اینکه شهادت حضرت علی(ع) را در پیش رو داریم، اظهار داشت: امام علی (ع) مظهر عدالت بود و در محراب عدالت نیز به شهادت رسیدند؛ ایشان مظهر همه فضیلت و خوبی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه هیچ فضیلتی بالاتر از عدالت و احسان امام علی(ع) نیست افزود: امروز عدالت محوری امام علی (ع) باید الگوی همه مسئولان باشد و اگر مسئولان نظام اسلامی می‌خواهند خدمت کنند باید رفتار حضرت علی (ع) را الگو قرار دهند، اگر بتوانیم عدالت و احسان را در جامعه پیاده کنیم از شیعیان واقعی حضرت علی (ع) خواهیم بود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: عدالتی را که امام علی (ع) داشتند باید در جامعه محقق شده و با ظلم، تبعیض و فساد مبارزه شود؛ امام علی (ع) مظهر احسان بودند و دستان ایشان بر سر یتیمان و نیازمندان کشیده می‌شد بنابراین ما باید به حضرت علی (ع) اقتدا کنیم و به فکر مستضعفان و محرومان باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن شب قدر و نزول قرآن بیان کرد: مسئله نزول قرآن، شهادت امام علی(ع) و مسئله شب قدر باید مورد اهمیت واقع شوند، فضیلت شب قدر بر همه روشن است و بر اساس آیات قرآن شب قدر از هزار ماه برتر بوده و شب غفران و رحمت و شب‌بیداری است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: شب قدر، شب‌بیداری از غفلت از خدا، قیامت و شب ولایت است که باید در این شب با ولایت پیمان ببندیم؛ آگاهی پیدا کردن از فضیلت نماز، روزه و دعا در شب قدر سبب بیداری می‌شود تا در بیداری خدا را حاضر و ناظر ببینیم بنابراین پس باید از شب‌های قدر و معنویتش استفاده کنیم و از آن غافل نشویم.

وی با اشاره به اینکه شیطان درون و بیرون در کمین ما هستند تا تفرقه ایجاد کند و آمریکا نیز همین سیاست را دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: آمریکا هرگز از شیطنت‌ها دست برنمی‌دارد بلکه او می‌خواهد ایران اسیر و برده او باشد.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه آمریکا عربستان را به گاو شیرده تبدیل کرده است، عنوان کرد: امام خمینی (ره) به ما آموخت که مبارزه با استکبار جهانی دائمی و همیشگی است و تقابل ما با آمریکا تقابل حق علیه باطل بوده و این مبارزه همیشگی است.

وی به 14 خرداد سالروز ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) پیام‌آور عزت مسلمین و ملت ایران است و امروز همه ما به عظمت امام خمینی (ره) واقف هستیم؛ دو موضوع مهم تأسیس نظام مقدس انقلاب ایران اسلامی که یک نعمت بزرگ و ثمره خون شهیدان است و استکبارستیزی، تبلور عزتمندی امام خمینی (ره) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: امروز آمریکا می‌خواهد مردم ایران ذلیل باشد اما امام راحل با سیره استکبارستیزی عزتمندی را برای ما آورد و اگر اکنون مردم ما عزتمند هستند به خاطر روحیه استکبارستیزی ایشان است؛ یک نمونه از استکبارستیزی امام مسئله قیام 15خرداد است که نقطه عطفی در تاریخ ایران بوده و این تاریخ برای مبارزه با موضوع کاپیتولاسیون بوده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: پس از رحلت امام خمینی(ره) مجلس خبرگان، امام خامنه‌ای را به‌ عنوان رهبری انتخاب کردند و ما امروز شاهد منش، محبت، درایت و مدیریت امام هستیم که در رهبر انقلاب تجلی پیدا کرده است به‌ طوری‌ که گویا که امام و مقام معظم رهبری یک حقیقت بودند که در دو چیز تجلی پیدا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری، واکنش‌های واقع‌گرایانه رهبر انقلاب نسبت به تحولات منطقه و جهان، تشخیص به‌ موقع رویدادها و هدایت هوشمندانه و رهبری خردمندانه در جهت پیشرفت و امیدبخشی به جامعه زبانزد خاص و عام است و محبوبیت مقام معظم رهبری امروز در دل همه به‌ ویژه جوانان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار