نظر شخصیت‎های برجسته جهان در خصوص روح خدا 4/

امام (ره) به روایت مقامات عالی رتبه و فعالان فرهنگی دیگر کشورها

رئیس مرکز اسلامی بنین در کانادا پس از رحلت امام (ره) گفت: «شور و هیجان عجیبی در نوجوانان مسلمان ایرانی است و اینها با این روحیه و ایمان قوی، در آینده تمام جهان را تسخیر خواهند کرد. آنان بزرگترین انقلابیان جهان خواهند بود.»
کد خبر: ۲۹۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ - 03June 2018

امام (ره) به روایت مقامات عالی رتبه و فعالان فرهنگی دیگر کشورهاگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: پس از رحلت امام خمینی (ره) مقامات عالی رتبه و فعالان فرهنگی و مذهبی دیگر کشورها درگذشت امام(ره) را تسلیت گفته و جمله‌ای را در وصف شخصیت و رهبری وی بیان کردند که در ادامه می‌خوانید:

ژنرال طلّاس (وزیر دفاع سوریه): «هرگز در طول حیات سیاسی نظامی خود، حادثه‌ای چون خبر رحلت رهبر کبیر انقلاب این‌ چنین مرا تکان نداده است.»

نایب رئیس جنبش امل: «امام امت نوری بود که عقل مسلمانان و مؤمنان را هدایت کرد.»

رئیس جمهوری اوگاندا: «مرحوم آیت‌الله خمینی، رهبر روحانی بزرگی بود که نه تنها مسلمانان ایران، بلکه تمام جهان از ایشان الهام گرفته‌اند.»

اسقف کاپوچی: «امام خمینی پدر همه مستضعفان جهان بود.»

مسؤول امور مذهبی موزامبیک: «رحلت امام خمینی ضایعه جبران‌ناپذیری برای همه عاشقان صلح و انسانیت در سراسر جهان است.»

رئیس جمهوری زامبیا: «ما برای او عزاداریم؛ چون او به همنوعان خود عشق می‌ورزید. برایش عزاداریم؛ چون انقلاب او، یک انقلاب روحانی بود. مهمتر از همه، برای او عزاداریم؛ چون او به الله بخشنده و مهربان خدمت کرد.»

رئیس جمهور سومالی: «فوت غیرقابل جبران ایشان، ضایعه سنگینی برای امت اسلام در سراسر جهان است.»

سام نجوما: «ما یکی از رهبران بزرگ انقلابی عصر خود را از دست دادیم.»

رئیس جمهوری غنا: «نام امام خمینی در تاریخ به عنوان یکی از بزرگترین رهبران انقلابی قرن بیستم جاودانه خواهد ماند.»

رئیس جمهوری مالی: «امام خمینی شخصیتی استثنایی بود که تأثیری جاودانه در تاریخ معاصر ایران و امت اسلامی و جهان گذاشت.»

رئیس جمهور سیرالئون: «با ارتحال امام خمینی، بشریت خسارت دیده‌ است. به همین دلیل است که همه دنیا غمگین هستند.»

رئیس جمهوری تانزانیا: «رهبر انقلاب ایران در زمان ما به پیروزی مظلومین علیه ظالمین کمک بسزایی کرده ‌است. تحت رهبری ایشان (امام خمینی «ره») ایران یک ملت شجاع و قدرتمند شد.»

بی‌نظیر بوتو: «پیامهای روشنگرانه حضرت امام، در آینده، چراغ هدایت مسلمانان خواهد بود.»

حافظ اسد: «امام خمینی، امام همه ما بود. ایران و جهان اسلام یک فقیه عالیقدر را از دست داد.»

ژان پل دوّم (رهبر کاتولیکهای جهان): «درباره آنچه امام در کشورش و بخش وسیعی از جهان انجام داد، باید با احترامی عظیم و تفکری عمیق اظهار نظر کرد.»

دبیر کل سابق سازمان ملل متحد: «مردم ایران رهبری بزرگ را از دست دادند و من عظمت اندوه مسلمانان این کشور را به خوبی درک می‌کنم.»

شیخ زهیرکلج امام جماعت مسجد رسول اعظم (ص) در حومه بیروت: «انقلاب اسلامی شرف مسلمانان و شکوه اسلام را بازگردانیده است.»

ابوبکر هلمیان: «ایشان (امام خمینی) می‌دانستند که امپریالیسم شرق درهم فرو می‌ریزد و امپریالیسم غرب هم درهم فرو خواهدریخت. و اسلام حاکمیت پیدا می‌کند.»

پدر فرنستوکارونال که از روحانیون سرشناس و مسیحی انقلابی نیکاراگوئه است، پس از ورود با احترام زایدالوصفی در برابر تمثال مبارک حضرت امام خمینی خم شد و پس از تلاوت چند آیه از سوره «الرحمن» از قرآنی که به همین مناسبت در مقابل عکس امام قرار داشت، قرآن را بوسید و در دفتر یادبود نوشت: «امروز نمی‌توانم احساس درد سنگین خود را روی این کتاب بنویسم، لذا فقط یک جمله می‌گویم، ای خدای بخشنده مهربان. تو را شکر که برای ما فرستادگانی فرستادی؛ ولی اکنون این انسانها از میان ما رفتند. خدایا در عوض این انسانها برای هدایت ما، انسانهای دیگری به زمین بفرست.

امروز همه مستضعفان و همه آزادمردان در غم از دست دادم امام خمینی غمگین هستند. امام خمینی در میان رهبران و آزادمردان دنیا بی‌نظیر بود. من به عنوان یک مسیحی انقلابی از امریکای لاتین، اعلام می‌کنم تحمّل این غم برای همه مشکل است. خداوند همه ما را موفّق بدارد که راه و خط امام خمینی را ادامه دهیم.»

غلام اسحاق‌خان رئیس جمهور سابق پاکستان: «جهان اسلام مدیون تلاشهای امام خمینی برای احیای تفکر اسلامی است. امام خمینی نه تنها رهبر ایران، بلکه رهبر همه مسلمانان جهان است.»

مجله الوحده‌الاسلامیه: «انقلاب اسلامی امام خمینی با غبارزدایی جهل از قلوب و تحریک جوانان بیدار و مسلمانان سراسر جهان، آنان را به اصالت خویش بازمی‌گرداند. اکثر انقلابهای جهان به نیروی نظامی و حزبی متّکی هستند؛ در حالی که امام بی‌استفاده از نیروی نظامی، با آگاهی‌بخشی در تمام اقشار مردم مسلمان امکانات بالقوّه آنان را بروز داد.»

رئیس مرکز اسلامی بنین در کانادا: «شور و هیجان عجیبی در نوجوانان مسلمان ایرانی است و اینها با این روحیه و ایمان قوی، در آینده تمام جهان را تسخیر خواهند کرد. آنان بزرگترین انقلابیان جهان خواهند بود.»

«بن بلا» مبارز بزرگ الجزایر: «برای اوّلین بار یک واقعه فرهنگی دستگاه شیطانی شاه را سرنگون کرد. عطش جوانان به اسلام می‌رود تا دنیای خداوند را در روی زمین بسازد. من به ایدئولوژی غربی معتقد نیستم و آنچه را خواسته‌ام در اسلام می‌یابم.»

روژه گاردی متفکر بزرگ فرانسوی: «انقلاب اسلامی ایران نمونه جدیدی از تکامل انسان و اجتماع ارائه داده‌است که این الگو با میراث روحی ملتها توافق دارد و این دلیل دشمنی غرب با اوست. امام خمینی به زندگی ایرانیان معنی بخشید.»

دکتر عبدالکریم خطیب از مراکش: «من اندیشه‌های امام را خیلی تقدیر می‌کنم، امّا بیش از افکار، افعال ایشان را تقدیر می‌کنم. پیش از امام خمینی خیلی از متفکران در کشورهای عربی و غیرعربی بودند. امّا امام با ظهور خود علم و عمل را با هم توأم کرد و خودش و فرزندش را در این راه قربانی کرد من امیدوارم که پیروانش خط او را ادامه دهند. امام خمینی با افکار و اعمال خود، اصلاً یک «انقلاب» بود.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها