سردار کارگر در خبرگزاری دفاع مقدس:

صدا وسیما در هفته دفاع مقدس امسال بیش از انتظار ظاهر شد/ با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط خوبی داریم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نسخه عربی و انگلیسی خبرگزاری دفاع مقدس گفت: یکی از کارهای خوبی که امسال در برنامه هفته دفاع مقدس انجام شد این بود که برنامه های تکراری در سیما نبود. این قولی بود که دوستان داده بودند و ما در عمل هم آن را دیدیم.
کد خبر: ۲۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱ - 25September 2014

صدا وسیما در هفته دفاع مقدس امسال بیش از انتظار ظاهر شد/ با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط خوبی داریم

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نسخه عربی و انگلیسی خبرگزاری دفاع مقدس گفت: امسال صدا و سیما خیلی بهتر از سال گذشته در موضوع  دفاع مقدس در همه ی حوزه های آن وارد شده است. چه در حوزه صدا، چه در حوزه سیما، چه در حوزه خبر و معاونت سیاسی، در حوزه ی برون مرزی و در حوزه ی استان ها انصافاً بیش از حد انتظار حاضر شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در صدا وسیما مخصوصاً در حوزه ی سیما انجام شد این بود که شاهد برنامه های تکراری در حوزه دفاع مقدس نبودیم. این قولی بود که دوستان داده بودند و ما در عمل هم آن را دیدیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: متأسفانه اخیرا مطلبی در یکی از سایت ها نقل کرده بودند که امروز برای تشیع جنازه ی شهید گمنامی تیزری را به خود صدا و سیما داده بودند که این تیزر پخش شود. صدا و سیما هم طبق مقرراتی که دارد گفته بود که باید بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس این تیزر را تأیید کند. بلافصله هم تأیید شد و از دیروز صبح هم پخش شد.

وی ادامه داد: متأسفانه در یکی از سایت ها مطلب کذبی را نقل کرده بودند که  از پخش این تیزر جلوگیری شده است. به هر حال این جای تأسف دارد. ما باید اخلاق را رعایت کنیم. این هم نیست که ما هر تیزری را به صدا و سیما دادیم، صدا وسیما موظف باشد که پخش کند و قبل از آن باید بررسی بشود. به هرحال تیزری که این دوستان در مورد شهدای گمنام داده بودند پخش شده بود و از طرف دیگر تذکر لازم هم به آن سایت مربوطه داده شد جا داشت من این را حتماً بگویم. به هر حال من به شخصه از مجموعه صدا و سیما و رسانه ملی کمال تشکر را دارم.

 

ارتباط بسیار خوبی با وزارت ارشاد داریم

سردار کارگر در خصوص نشست امروز خود با دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شروع کار ماهنامه فرهنگ پایداری که در بنیاد چاپ می شود را کلید زدند. همچنین بخش انگلیسی و عربی در خبرگزاری دفاع مقدس که بخش های بسیار مهمی است، امروز با حضور ایشان افتتاح شد.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به وزیر ارشاد افزود: در مجموع ما ارتباط خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم و این وزارت خانه یکی از وزارت خانه های اصلی و اساسی  در حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است. از آن جایی که ایشان رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور هستند و بنده نیز عضو این شورا هستم لذا این همکاری هم باید خوب تعریف و تبیین شود.

سردار کارگر در ادامه در خصوص امضای تفاهم نامه ای بین سازمان سینمایی کشور و سازمان سینمایی و هنر های نمایشی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس گفت: علاوه بر این ما یک تفاهم نامه ی اصلی میان وزارت ارشاد و خود بنیاد داریم که انشاالله قرار است این توافق نامه ظرف یک ماه این هم توسط نمایندگان دو طرف تنظیم شود و در وزارت ارشاد توسط بنده و آقای وزیر به امضا برسد.

رئیس بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استفاده از توانمندی های وزارت ارشاد در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس رایکی از مسائل مهم دانست و ادامه داد: این مسئله به ویژه در حوزه تألیفات و در حوزه ی فیلم وجود دارد که الحمدلله هماهنگی های لازم صورت گرفته است. یکی دیگر از مسائل مهم این است که در حوزه ی کتاب و رمان یا هر کاری که در حوزه ی هنر انجام می شود و به ویژه فیلم ها، می بایست در یک جایی مورد بررسی قرار گیرد که آن جا خود بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است. جناب وزیر از قبل هم دستور داده بودند که این موارد در بنیاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: به هر حال ما رابطه ی خوبی با مجموعه ی دولت بویژه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم و اینجا جای تشکر هم دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار