تمرین تزکیه نفس در نوشتار شهید مدافع حرم

در دست‌نوشته‌ای از شهید نوید صفری آمده است: «من امروز را روزه گرفتم که به امید تو به رمضان عزیزم وصل کنم. امروز که روزه بودم و بوی ماه صیام تو را احساس کردم و دیگران را دیدم که در حال خود رها هستند، خوب فلسفه روزه برایم تجلی کرد.»
کد خبر: ۲۹۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ - 17June 2018

تمرین تزکیه نفس در نوشتار شهید مدافع حرمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید نوید صفری متولد 16 تیرماه 1365 بود. وی یکی از پاسداران مستشار در سوریه و از دوستان و همرزمان شهید سعید علیزاده و شهید رسول خلیلی بود. شهید صفری که به تازگی ازدواج کرده بود در 18 آبان ماه سال 96 در عملیات آزادسازی شهر البوکمال در صحرای المیادین در استان دیرالزور سوریه و در سن 31 سالگی به فیض شهادت رسید. شهید صفری وصیت کرده است که پیکر مطهرش را در حرم امام رضا (ع) طواف دهند و در جوار شهید مدافع حرم رسول خلیلی با لباس پاسداری به خاک بسپارند.

متن یکی از دست‌‌نوشته‌های شهید که در آن مناجاتی با عنوان فلسفه روزه نگاشته شده، در ادامه قابل مشاهده است:

مولای من امروز 26 شعبان 1436 قمری مصادف با 24 خرداد ماه 1394 می‌باشد که من امروز را روزه گرفتم که به امید تو به رمضان عزیزم وصل کنم. امروز که روزه بودم و بوی ماه صیام تو را احساس کردم و دیگران را دیدم که در حال خود رها هستند، خوب فلسفه روزه برایم تجلی کرد. این که وقتی همه در حال خوردن و آشامیدن هستند، چرا باید ما دهان ببندیم و چرا باید خویشتن را از خوردنی که حق ماست و در طبیعت ما نهاده شده، منع کنیم؟ این را دانستم که خواست تو از این کار تمرین بوده است. آن هم تمرین برای عمل نکردن به آنچه ظاهر معمول است و طبیعی یعنی این که از خوردن غذا شروع کنی تا به خوردن گناه و معصیت و حرف لغو برسی.

خوردن را از خود دریغ کنی که فردا روزی اگر خواهی به مراقبه و محاسبه برسی بتوانی جلوی زبانت را بگیری و خودت را از گفتن غیبت سخن لغو نگه داری در شرایط عادی، چون به خدای خودت قول داده‌ای غذا نخوری تا در شرایط عادی، چون به خدای خود ایمان داری و قول دادی، گناه نکنی. اینان همه تمرین برای تزکیه نفس است که بدانی همان‌طور که همه غذا می‌خورند؛ اما تو در خفا روزه‌داری می‌کنی، پس همه می‌توانند تهمت، غیبت، دروغ، ریا و یا گناه کنند، اما تو خود را حفظ کنی همان‌طور که از اغذیه و اشربه خود را حفظ کردی به امید آنکه خداوند عزوجل با قدرت خود بخواهد ما را هدایت کند و دیگر مسائل را به ما بفهماند و ما را به راه صراط المستقیم که همان صراط امیرالمومنین (ع) و اولادش است، هدایت کند. ان‌شاءالله.

94/3/24 - ساعت 20:30

چند دقیقه مانده به افطار

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار