حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تلاش غربی‌ها برای زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی/ تصویب FATF به صلاح کشور نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام برای ما فاقد دستاورد بود، گفت: محدودسازی ما در تمام عرصه‌ها و به ویژه کسب فناوری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای، تضعیف توان و قدرت کشور و به چالش کشیدن اقتصاد و مایوس کردن ملت ما از برنامه‌ها و اهداف غربی‌ها بود که در تلاش بودند در قالب توافقی به نام برجام آنها را عملی کنند.
کد خبر: ۲۹۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ - 17June 2018

//«حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و نماینده مردم شهرستان شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به رسالت مهم جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم در منطقه و دفاع از مردم بی‌دفاع عراق و سوریه در مقابل تجاوز جریان تکفیری داعش، کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را یکی دیگر از فتنه‌ها و توطئه‌های غربی‌ها عنوان کرد و پذیرفتن این طرح از سوی دولت و مجلس کشورمان را مانع بزرگی بر سر راه محقق شدن اهداف جمهور اسلامی در مسیر سرکوب و از بین بردن تروریست‌ها دانست و اظهار داشت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و در صحن علنی مجلس بارها به عواقب به عضویت درآمدن کشورمان در این کنوانسیون اشاره و به دوری از هرگونه برنامه‌هایی که از سوی غربی‌ها طراحی می‌شوند، تاکید شده است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه کشورمان در مبارزه با تروریسم قبل از مطرح شدن این کنوانسیون هم نسبت به سایر کشورهای مدعی در این خصوص پیشگام بوده و همواره دفاع از مظلوم را وظیفه شرعی خود می‌داند، افزود: ما اگر با سیاست‌های طراحان کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم همسو شویم و در مبارزه با تروریست‌ها با غربی‌ها مشورت کنیم و منتظر اجازه از آنها باشیم، در حقیقت با دست خودمان برای جبهه مقاومت مشکلاتی را ایجاد خواهیم کرد؛ چراکه سایر کشورهای عضو این کنوانسیون درک صحیحی از معنا و مفهوم واقعی تروریسم ندارند.

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد با اشاره به جنایات منافقین و بدخواهان نظام از بدو ظهور انقلاب اسلامی، ایران را یکی از بزرگ‌ترین کشورهای قربانی تروریسم دانست و تصریح کرد: ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم مخالف 100 درصدی تروریسم بوده، هستیم و خواهیم بود و عملکرد ما در طول 4 دهه از عمر انقلاب این نکته را به خوبی اثبات کرده است.

وی نظام سلطه و در راس آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را از بارزترین کشورهای حامی تروریسم در جهان معرفی کرد و گفت: از دیدگاه غربی‌ها گروه‌هایی همچون حزب‌الله و حماس که درواقع برای دفاع از سرزمین و حفظ ارزش‌ها و مقدسات خود با دشمنان نبرد می‌کنند، تروریسم شناخته می‌شوند. در حالی‌که جریان تکفیری که بزرگ‌ترین خطر و تهدید نه‌تنها برای عراق و سوریه، بلکه برای جهان محسوب می‌شود، هیچ وقت مورد نقد و سرکوب مدعیان حقوق بشری قرار نگرفت.

نماینده مردم شهرستان شادگان در مجلس شورای اسلامی تضعیف قدرت امت‌های اسلامی را مهم‌ترین دستورکار غربی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: چظور می‌توان به کشورهای مدعی حقوق بشر که با بی‌شرمی اسامی گروه‌های جنایتکار منافقین را از لیست سازمان ملل حذف می‌کنند و این جریان خبیث ضد حقوق بشری را مورد انواع حمایت‌های خود قرار می‌دهند، اعتماد  و با آنها در جهت مبارزه با تروریسم همکاری کرد؟

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه ماهیت دشمنان اسلام و قرآن برای امت‌های اسلامی روشن شده است، گفت: مسلمانان باید با اتکا به انسجام و وحدتی که باهم دارند، با هوشیاری هرچه تمام نسبت به اقدامات آمریکا عکس‌العمل به موقع و قاطعی نشان دهند و در مقابله با تحرکات آنها موضع جدی و سرسختانه اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد طرح الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را اقدامی بر خلاف تامین منافع ملی کشورمان برشمرد و با اشاره عواقب پذیرفتن این طرح یادآور شد: به هیچ عنوان تصویب این طرح به صلاح کشور و نظام ما نیست.

وی با اشاره به عملکرد آمریکا و اروپایی‌ها در توافق برجام، اعلام موافقت برخی از مسوولان نسبت به پذیرفتن FATF را اشتباهی جبران‌ناپذر عنوان کرد و افزود: امروز که عدم حسن نیت غربی‌ها برای ما به اثبات رسیده، چرا هنوز عده‌ای در داخل کشور از رفتار آمریکا و اروپا در برجام عبرت نمی‌گیرند؟ چرا متنبه نمی‌شوند و از موضع خود بر اصرار همکاری با اروپایی‌ها کوتاه نمی‌آیند؟ نتیجه اعتماد کردن ایران به کشورهای اروپایی در تاریخ ثبت شده،‌ چرا از تاریخ عبرت نمی‌گیرم. در حقیقت هر قراردادی که میان کشور ما و آنها منعقد شد، یکطرفه و از جانب غربی‌ها نقض شد که برجام از بارزترین آنهاست که آمریکا و اروپایی‌ها با بی‌شرمی هرچه تمام درصدد برهم زدن این توافق برآمدند و در این خصوص هیچ ابایی هم ندارند.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: نکته قابل تامل این است که چرا با تمام به اثبات رسیدن ذات و خوی ددمنشانه غربی‌ها نسبت به ما، هنوز هم عده‌ای رفع مشکلات کشور را در گرو همکاری و تعامل با آنها می‌دانند. ما باید متوجه این موضوع مهم باشیم که آمریکایی‌ها تا تمام منافع و دارایی کشور ما را تصاحب نکنند، آرام نخواهند گرفت. بلاهایی که از جانب آمریکایی‌ها گریبانگیر قذافی و صدام حسن و در آینده‌ای نه چندان دور شامل حال کره شمالی هم خواهد شد، نتیجه غفلت از توطئه و اهداف غربی‌هاست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه عده‌ای آگاهانه در داخل کشور در راستای تحقق اهداف غربی‌ها تلاش می‌کنند، یادآور شد: باید مراقب عناصر نفوذی و دست‌نشانده‌های قدرت‌های بیگانه که در راستای دست‌یابی اربابانشان به آروزهایشان تلاش می‌کنند، باشیم.

وی با اشاره به سرانجام توافق برجام و عملکرد اروپایی بدون حضور آمریکا در این قرارداد گفت: کشورهای اروپایی عضو برجام عامل اصلی آمریکایی‌ها هستند و بدون اجازه آنها حتی نمی‌توانند آب بنوشند. آنها از اسم آمریکا می‌ترسند، لذا تنها هدف اروپایی‌ها در برجام وقت‌کشی و گرفتن زمان از ما است تا بتوانند خواسته‌ و حاجات آمریکا در این خصوص را برآورده کنند.

نماینده مردم شهرستان شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام برای کشورمان هیچ دستاوردی نداشته است، خاطرنشان کرد: محدودسازی ما در تمام عرصه‌ها و به ویژه کسب فناوری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای، تضعیف توان و قدرت کشور و به چالش کشیدن اقتصاد و مایوس کردن ملت ما از برنامه‌ها و اهداف آنها بود که در تلاش بودند در قالب توافقی به نام برجام آنها را عملی کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها