گزارش دفاع پرس/

انتظارات فرمانده معظم کل قوا از مسئولان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح چیست؟

فرمانده معظم کل قوا طی یک سال گذشته در احکام انتصاب نماینده ولی فقیه در سپاه و روسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی ارتش و نیروی انتظامی انتظاراتی را مطرح کرده‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ - 18June 2018

انتظارات فرمانده معظم کل قوا از مسئولان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح چیست؟گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - محمدحسن جعفری؛ 11 تیر ماه سال گذشته پس از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، فرمانده معظم کل قوا طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی را به عنوان رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش معرفی کردند. وی پیش از آن جانشین حجت الاسلام آل هاشم در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بود.

همچنین در آخرین روزهای سال گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی را به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند. حجت الاسلام حاجی صادقی نیز پیش از آن جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بود.

شب گذشته نیز فرمانده معظم کل قوا، حجت الاسلام ادیانی را به عنوان رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا منصوب کردند.

بدین ترتیب در یک سال گذشته مسئولان جدید عقیدتی سیاسی سه بخش اصلی نیروهای مسلح یعنی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی که دارای پرسنل و کارکنان زیادی است، معرفی شدند.

فرمانده معظم کل قوا در حکم انتصاب هر یک از مسئولان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، ماموریت‌های آنان را مشخص ساخته اند. در حکم انتصاب حجت الاسلام محمدحسنی آمده است: ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنان، افزایش روحیه‌ی صمیمیّت بین کارکنان ارتش با سایر نیروهای مسلح و تعامل اثربخش با فرماندهی کل آجا، مورد انتظار است.

همچنین در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در سپاه آمده است: ارتقاء معنویت و بصیرت دینی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی آحاد فرماندهان و پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثرگذار، هماهنگ با سیاست‌های ابلاغی و تعامل ‌هم‌افزا با فرماندهی کل سپاه مورد انتظار است.

فرمانده معظم کل قوا در حکم انتصاب حجت الاسلام ادیانی علاوه بر توجه به ضرورت ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد کارکنان خدوم نیروی انتظامی و خانواده آنان بر موضوع نظارت بر پیاده‌سازی موازین شرعی در تمام فرآیندها و روش‌های عملی نیرو، آشناسازی بیش از پیش پلیس در برخورد حکیمانه با مردم و تعامل اثربخش و هم‌افزا با فرماندهی ناجا و دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تاکید کرده‌اند.

آنچه که در هر سه حکم مشترک است، ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی کارکنان نیروهای مسلح است ضمن اینکه رهبری در این رابطه به خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح اشاره داشته اند که بایستی نمایندگی‌های ولی فقیه در سپاه و سازمان‌های عقیدتی سیاسی باید برنامه‌هایی عملی برای ارتقای هوشیاری و بصیرت کارکنان خانواده‌های نیروهای مسلح داشته باشند.

در حکم حجت الاسلام محمدحسنی بر موضوع افزایش روحیه صمیمیت بین کارکنان ارتش با سایر نیروهای مسلح اشاره شده است که حجت الاسلام محمدحسنی تقویت فعالیت‌های قرآنی در نیروهای مسلح را یکی از راهکارهای افزایش این روحیه دانسته است. همچنین حجت الاسلام حاجی صادقی گفته است که سه اصل را برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مشخص کرده‌ام که عبارتند از اخوت، صمیمیت و یکپارچگی.

یکی دیگر از مشترکات سه حکم انتصاب، تاکید بر تعامل اثربخش و هم‌افزا بین نمایندگی ولی فقیه و سازمان‌های عقیدتی سیاسی با فرماندهی است. بدون شک این تعامل موجب پیشبرد امور برای دستیابی به اهداف خواهد شد.

اما آن چیزی که در این سه حکم بدیع به نظر می‌رسد، متوجه ساختن حجت الاسلام ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به موضوع آشناسازی بیش از پیش پلیس در برخورد حکیمانه با مردم است؛ موضوعی که بارها فرمانده نیروی انتظامی بدان اشاره داشته است. این اشارات در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید تصویر یک «یار مهربان و مقتدر» از نیروی انتظامی، در ذهن مردم ترسیم شود، است.

در ادامه باید منتظر ماند که مسئولان جدید عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح چه برنامه‌های عملی برای تحقق ماموریت‌های ابلاغی از سوی فرمانده معظم کل قوا دارند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار