فروغی‌جهرمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تلاش برای افزایش میزان جایزه کتاب دفاع مقدس/ امسال تمرکز ما بر بُعد کیفی آثار است

دبیر هجدهمین جایزه کتاب دفاع مقدس با اشاره به تلاش برای افزایش میزان جایزه کتاب دفاع مقدس گفت: در هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس بهترین کتاب‌ها معرفی می‌شوند؛ چرا که مقتضیات زمانه می‌طلبد ما کیفیت را در دستور کار قرار دهیم.
کد خبر: ۲۹۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴ - 26June 2018

«محمدقاسم فروغی‌جهرمی» دبیر هجدهمین جایزه کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، ضمن تشکر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای برگزاری جایزه کتاب دفاع مقدس، اظهار داشت: جایزه ادبی یوسف و جایزه کتاب دفاع مقدس، 2 برند اختصاصی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری جایزه کتاب دفاع مقدس موجب ترغیب اهالی قلم به نوشتن می‌شود، عنوان کرد: تا قبل از برگزاری این جایزه فقط در سطح کشور یک مورد چنین جایزه‌ای داشتیم که امروز و پس از هفده دوره برگزاری جایزه کتاب دفاع مقدس شاهد برگزاری جایزه‌های مختلفی از جمله جایزه کتاب علوی، رضوی و ولایت هستیم که به نوعی جایزه دفاع مقدس باعث سنت حسنه آغاز آن‌ها شد.

دبیر هجدهمین جایزه کتاب دفاع مقدس افزود: برگزاری هفده دوره انتخاب کتاب دفاع مقدس در کشور موج ایجاد کرده است؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا معایب آن برطرف و شرایطی به وجود آید تا روز به روز به کیفیت آن بیافزاییم. آسیب شناسی کارهای گذشته نشان می‌دهد باید تلاش کنیم تا سطح جوایز این اتفاق مهم فرهنگی را ارتقاء دهیم؛ چراکه باید در حوزه قلم از نویسندگان دفاع مقدس خوب تقدیر و تکریم به عمل آید.

فروغی‌جهرمی ادامه داد: برگزاری این جایزه برای معرفی کتاب دفاع مقدس است که در همین راستا بحث کمیت و کیفیت باید مورد توجه قرار گیرد. در بحث کیفیت باید بهترین کتاب‌های دفاع مقدس معرفی شوند؛ چرا که مقتضیات زمانه می‌طلبد ما کیفیت را در دستور کار قرار دهیم؛ این درحالی است که ما در دوره‌های قبل کمیت را به دلیل بحث ایجاد انگیزه در دستور کار داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: فعالسازی ادارات کل حفظ آثار در سراسر کشور بحثی است که می‌تواند بازوی اجرایی ما در تهران باشد. بدون شک این دفاتر دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که اگر این ظرفیت‌ها در راستای اهداف کتاب دفاع مقدس به کارگیری شوند، در آینده شاهد یک فرصت مهم خواهیم بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار