آیت‌الله آملی لاریجانی:

لزوم مقابله مردم با عملیات روانی دشمن/ بازاریان صف خود را از دشمن جدا کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز جنگ اقتصادی است و دشمن از طریق جنگ اقتصادی وارد میدان شده و هر روز یک عملیات روانی جدید دارد که مردم بصیر باید آن را خنثی کنند.
کد خبر: ۲۹۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ - 26June 2018

مردم عملیات روانی دشمن را خنثی کنند/بازاریان صف خود را دشمن جدا کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آیت‌الله «صادق آملی لاریحانی» رئیس قوه قضاییه در همایش سراسری دستگاه قضا به مناسبت هفته قوه قضاییه که با حضور روسای قوای مجریه و مقننه و مسئولان کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: امروز یک اجماع نظری و عملی برای حمایت از تولید داخلی پدید آمده است و با دستورهای اکید رهبر انقلاب، حمایت از تولید داخلی از اوجب واجبات است.

وی افزود: امروز تولید در کشور نیاز به حمایت دارد بنابراین قوه قضاییه با تمام امکانات در خدمت تولیدکنندگان است. امروز تولیدکنندگان در صف اول جهاد اقتصادی هستند. امروز پاره‌ای مشکلات در کشور وجود دارد و درست نیست که اگر کارگرهایی در گوشه ای از کشور اعتراض کردند، فورا شکایت شود. یک کارگری شش ماه حقوق خود را دریافت نکرده است و این اموری است که در استان‌ها باید حل شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین خطاب به عموم مردم اظهار کرد: مردم ما بصیر و هوشیار هستند و در تمام صحنه‌ها حضور داشته اند. امروز جنگ اقتصادی است و دشمن از طریق جنگ اقتصادی وارد میدان شده و هر روز یک عملیات روانی جدید دارد. می‌گویند از چندم آبان ‌تحریم می‌کنیم، باید گفت به جهنم که تحریم می‌کنید. مردم حاضر نیستند استقلال خود را پای وعده‌های پوچ دشمن بدهند.

آملی لاریجانی اضافه کرد: امکانات درون کشور، مهم و تأثیرگذار است و یک کشوری غنی و تأثیرگذار کنیم. این طور نیست که رزق الهی در دست ترامپ خبیث و فاسد باشد که هر روز یک خوابی می‌بیند.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: مسئولان ان‌شالله در صحنه هستند و ظایف خود را انجام می‌دهند اما مردم نیز باید هوشیار باشند و عملیات روانی دشمن را خنثی کنند. تمام رسانه‌های سلطه جهانی از بی بی سی و صدای آمریکا ببینید بابت همین مسائل چند روز اخیر چه جوی راه انداخته‌اند. هیچ گاه بازاری انقلابی نمی‌آید صف خود را با دشمن یکی کند. بازاریان ما متحد و منسجم هستند و اهل دیانت اند. جمهوری اسلامی حامیان بازاری‌هاست و نیروی انتظامی و امنیتی موظف به تامین امنیت آنهاست و مطمئن باشند قوه قضاییه نیز از این مسئله حمایت می‌کند و با کسانی که شیشه مغازه‌ها را می‌شکنند و آتش می‌افروزند قاطعانه برخورد می‌کنند. بازاریان باید صف خود را از دشمن جدا کنند که این کار را کردند و ادامه هم خواهد داشت.

مخالف وجود فساد سیستماتیک هستم

رییس قوه قضاییه در این مراسم با اشاره به مسئله حقوق عامه اظهار داشت: در دستگاه قضایی کارهای خوبی در احیای حقوق عامه می‌شود اما باید بحث حقوق عامه را منقح‌تر و عملیاتی‌تر و موثق‌تر دنبال کنیم.

وی گفت: امروز بسیاری از موارد در کشور با حقوق عامه مرتبط است. همین تلاطم در بازار ارز و طلا یک وجهه حقوق عامه هم دارد زیرا کسانی که این کار را می‌کنند، حق مردم را ضایع می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: روز گذشته فرمانده انتظامی کشور گزارش می‌داد که چندین هزار نقطه خطرناک در کشور وجود دارد که باید فکری به حال آن کرد و دادستان‌ها باید هوشیار باشند.

آملی لاریجانی ادامه داد: بحث حقوق عامه نیاز به قانون منقح دارد که از دادستان کل کشور خواستم یک کمیته‌ای برای تدوین یک دستورالعمل یا قانون ایجاد کند تا مسائل مربوط به حقوق عامه نظام پیدا کند زیرا گاهی ممکن است ابهام در فهم حقوق عامه برای دستگاه اجرایی اخلال ایجاد کند و دستگاه قضایی نباید مخل فعالیت دستگاه اجرایی باشد.

رئیس قوه قضاییه به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و افزود: گاهی اختلاف نظر و اختلاف سلیقه در بحث فضای مجازی وجود دارد. قوه قضاییه نه مخالف استفاده از فضای مجازی و نه شبکه‌های اجتماعی است و شاید در میان رؤسای قوا بنده بیشتر از فضای مجازی استفاده می‌کنم. بنابراین با استفاده صحیح از فضای مجازی مشکلی نداریم.

وی گفت: بحث سر این است که آیا ما به عنوان حکومت جمهوری اسلامی حق داریم به ادعای وجود فضای مجازی، بستر و شاه راه برای دشمن درست کنیم؟ ما چنین حقی داریم؟ عقل و قانون و شرع به ما اجازه چنین کاری می‌دهد؟ امروز داشتن شبکه‌های اجتماعی که مدیریتش در بیرون است، دادن شاه راه به دست دشمن است. اینکه بخش قابل توجهی از فضای مجازی کشور در اختیار یک پیامرسان به نام تلگرام باشد و او هم هیچ کسی را بنده نباشد و اگر جرمی واقع شد، چه کنیم؟

آملی لاریجانی افزود: هیچ گاه نباید آزادراه را برای یک تصادف بست اما آزادراه را برای هزاران هزار تصادف و هزاران هزار سرقت و راهزنی باید بست. امروز شاهراه شبکه‌های اجتماعی که سرشان در خارج است و فقط در اینجا استفاده می‌شود، مثل جاده‌ای است که هزاران راهزنی در آن صورت می‌گیرد. ما معتقدیم شبکه‌های اجتماعی با توانمندی‌ها بالا باید در کشور وجود داشته باشد و ما هم از حریم خصوصی حمایت و با متعدیان برخورد می‌کنیم. عرض ما این است که یک استدلال منطقی قوی پشت این مطلب خوابیده و تمام کسانی که با شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارند، می‌دانند وجود شبکه اجتماعی با 40 میلیون مخاطب با 200 گیگابایت سرعت، برای امنیت کشور مضر است. ما چندین هزار شکایت از این شکایت‌ها داشتیم اما هیچ کدام قابل پیگیری و تعقیب نیست.

رئیس دستگاه قضا به مبارزه با فساد نیز اشاره کرد و ادامه داد: از افراط و تفریط در بحث مبارزه با فساد باید بپرهیزیم. قوه قضاییه و قوه مجریه در این حوزه وظایفی دارد و همه انتظارات را از قوه قضاییه داشتن اشتباه است زیرا دستگاه‌های اجرایی باید سر منشاءهای فساد را ببندند. در جریان فساد کلان سه هزار میلیاردی، می‌دانید چه مقدار هزینه برای قوه قضاییه داشت؟

وی افزود: ادعای فساد سیستماتیک را برخی مطرح می‌کنند که 100 درصد با آن مخالف هستم. گویی سیستم‌های ما به نحو سیستماتیک فساد می‌کنند که غلط است. چرا این حرف را می‌زنیم؟ برخی در درون کشور فساد سیستماتیک را مطرح و این گونه معنا می‌کنند که دستگاهی که باید نظارت و برخورد کند، در خودش فساد است. چه زمانی ما می‌توانیم بگوییم یک دستگاه قضایی 100 درصد پاک شده است؟ چرا حرف‌هایی می‌زنیم و در اذهان می‌اندازیم که بعدا نیز نمی توانیم پاک کنیم. قبول داریم هم دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی فساد وجود دارد اما مهم این است که مسئولان قاطعانه برخورد کنند. در دستگاه قضایی مدت زیادی است که مسئولان نظارتی به شدت با فساد برخورد می‌کنند و نظارت‌های پنهان صورت می‌گیرد و با قضات و کارمند متخلف برخورد می‌شود. نباید این طور مسئله‌ای را بزرگنمایی کرده و موجب ناامیدی مردم شویم.

قضات قرار وثیقه را طوری صادر کنند که مردم بتوانند تأمین کنند

رئیس دستگاه قضا خطاب به قضات گفت: بارها تکرار کردم که قرار وثیقه را طوری صادر کنید که بتوانند تأمین کنند نه اینکه بگذارید چهارشنبه که مجبور شوند دو روز در زندان بمانند. این اتفاقات ولو کم باشند به چهره قوه قضاییه لطمه می‌زنند.

آیت‌الله  آملی لاریجانی افزود: در تمام سازمان‌های تابعه قوه قضاییه میلیون‌ها خدمت به مردم ارائه می‌شود. متأسفانه دشمن بیرونی فضای رسانه را علیه قوه مسموم می‌کند. وزیر خارجه آمریکا می‌گوید قوه قضاییه ایران بی‌عدالت است. چرا قوه را سیبل خود کرده‌اند. اینها بی‌پشتوانه نیست. میلیونها دلار هزینه می‌کنند و مؤسساتی به اسم دموکراسی ساخته‌اند که علیه قوه قضاییه کار کنند. امروز قوه قضاییه سد محکمی جلوی سلطه است. به قضات می‌گویم که امروز کار جهادی لازم است. می‌دانم زیر بار تهمت و توهین هستید. در کشور یک مسئول سابق علیه مسئولان قوه حرف می‌‌‌زند. خب اگر دشمنی شخصی هم دارید بگویید اما دستگاه قضایی رکن نظام است. این همه قاضی جان و عمرشان را در این راه جهادی گذاشتند و با قاچاقچی و مفسدان می‌جنگند و شما آنها را به رگبار توهین و تهمت می‌گیرید؟ اگر پرونده به نفع آنها جلو رفت تمجید می‌کنند وگرنه توهین می‌کنند و می‌گویند قضات تحت سلطه هستند.

وی گفت: ولله به هیچ قاضی فشار نیاورده‌ام و توصیه نکرده‌ام. شما مسئولان قوه دارید کار خدایی می‌کنید و رضای خدا و شرع و اخلاق حرفه‌ای را در نظر بگیرید. با مردم خوب رفتار کنید. چرا باید به برخی افراد پابند زده شود؟ دیگر تکرار نشود نه در زندان و نه در دادسرا... بارها تکرار کردم که قرار وثیقه را طوری صادر کنید که بتوانند تأمین کنند نه اینکه بگذارید چهارشنبه که مجبور شوند دو روز در زندان بمانند. این اتفاقات ولو کم باشند به چهره قوه قضاییه لطمه می‌زنند.

آملی لاریجانی تأکید کرد قوه قضاییه باید فصل الخصومه باشد و نظر آخر را بدهد. اینکه عده‌ای به اسم نقد شبهه ایجاد می‌کنند یا برخی وکلا علیه آرای قوه قضاییه فضاسازی می‌کنند. این فضاسازی‌های بی‌مبنا به ضرر همه تمام می‌شود.

وی گفت: انجام وظایفی که قانون اساسی و شرع به عهده ما گذاشته نیازمند ساخته شدن شخصیت ما دارد. در فضای بدی که رسانه‌ها علیه قوه قضاییه ایجاد می‌کنند کار شما با رجوع به حق انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها