حجت‌الاسلام پورمحمدی:

اگر شهید بهشتی بود مبارزه طلبی را تأیید و ساختارهای اقتصادی را تصحیح می‌کرد

دبیرکل جامعه روحانیت با طرح این سوال که اگر شهید بهشتی بود چگونه فکر می‌کرد، گفت: به نظرم اگر امروز شهید بهشتی حضور داشت ایشان از اهداف آرمانی، مبارزه با استکبار، آمریکا، صهیونیست و دفاع از مظلومین دفاع می‌کردند اما نسبت به ساختارهای قانون اساسی و دیوان سالاری و ناکارآمدی اقتصاد متکی به نفت نقد داشت.
کد خبر: ۲۹۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 28June 2018

اگر شهید بهشتی بود مبارزه طلبی را تأیید و ساختارهای اقتصادی را تصحیح می‌کردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست کتاب‌خوان ویژه شهدای هفتم تیر صبح امروز (پنج‌شنبه، ۷تیرماه) با حضور علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت، عبدالله جاسبی عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، محمد پیشگاهی‌فرد، اسدالله بادامچیان و مهدی شادنوش در محل یادمان شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» دبیرکل جامعه روحانیت با بیان اینکه شهید بهشتی مظهر نظم و انضباط بودند، اظهار داشت: شخصیت شهیدان بهشتی و قدوسی بسیار در زندگی من تاثیرگذار بودند.

وی با اشاره به چگونگی آشنایی با شهید بهشتی گفت: من ۱۲ ساله بودم که شهید بهشتی را در مشهد زیارت کردیم. همان ایام آیت الله خامنه‌ای نیز در مشهد مخفیانه فعالیت می کردند که به همراه پدرم و به دیدن ایشان نیز رفتیم.

دبیرکل جامعه روحانیت با تاکید بر اینکه شهید بهشتی خود را عالم دینی متعهد می‌دانست، افزود: شهید بهشتی به بلوغ فکری منسجمی رسیده بود که جزء نوادر روزگار بود اما در بروز و ظهور یک شخصیت تشکیلاتی و منظم داشت که مدیریت در شانشان بود چون ایشان شخصیتی نقد پذیر و اغناگر بودند.

وی با تاکید براینکه شهید بهشتی در همه دوران شخصیتی پیشرو و موسس داشتند، گفت: ایشان رکنی در نظام‌های آموزشی حوزه علمیه ایجاد کردند. بهشتی از موسسان جامعه مبارز، پیشتاز در قانون اساسی هستند.

پورمحمدی با طرح این سوال که اگر شهید بهشتی بود چگونه فکر می‌کرد، گفت: به نظرم اگر امروز شهید بهشتی حضور داشت ایشان از اهداف آرمانی، مبارزه با استکبار، آمریکا، صهیونیست و دفاع از مظلومین دفاع می‌کردند اما نسبت به ساختارهای قانون اساسی و دیوان سالاری و ناکارآمدی اقتصاد متکی به نفت نقد داشت. ایشان شخصیتی پیوسته تجدیدنظر طلب بودند.

وی بیان کرد: ما امروز به شهید بهشتی و سلوک ایشان نیازمندیم. بروکراسی و دیوان سالاری اتفاقاتی که شهید بهشتی حتما منتقد آن می‌شد. باید با شخصیت‌ها و قهرمانان تاریخمان زنده برخورد کنیم چراکه امروز نیاز داریم بیشتر از هر دوره بهشتی را بشناسانیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار