عبدالله جاسبی در نشست کتاب‌خوان هفتم تیر:

اجازه ندهیم تاریخ کشور را دیگران بنویسند/ کتاب «تشکل فراگیر» با موضوع هفتم تیر نوشته می‌شود

عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم تاریخ کشور را دیگران بنویسند از چاپ کتاب «تشکل فراگیر» با موضوع هفتم تیر در چند ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ - 28June 2018

اجازه ندهیم تاریخ کشور را دیگران بنویسند/ کتاب «تشکل فراگیر» با موضوع هفتم تیر نوشته می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست کتاب‌خوان ویژه شهدای هفتم تیر صبح امروز (پنج‌شنبه، ۷تیرماه) با حضور علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت، عبدالله جاسبی عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، محمد پیشگاهی‌فرد، اسدالله بادامچیان و مهدی شادنوش در محل یادمان شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد.

«عبدالله جاسبی» عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در این مراسم ضمن بیان خاطره‌ای اظهار داشت: آشنای من با شهید بهشتی از دهه۴۰ و تأسیس یک شرکت برای حمایت از مبارزین فلسطین بود. ما در همین جریانات با دوستان عزیزی آشنا شدیم که مرحوم شاه‌چراخی و شهید بهشتی ۲ نفر از آن‌ جمع بودند.

عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد گفت: بعدها که در شرکت ما اختلافاتی شکل گرفت، هیئتی برای رفع اختلافات ایجاد شد. اولین کار انتخاب رئیس بود که مهندس بازرگان با معرفی شهید بهشتی رئیس آن شدند  و در جلسه‌ای که در خانه شهید بهشتی داشتیم مهندس بازرگان با یکی از اعضا درگیر شد و قصد ترک جلسه را داشت که شهید بهشتی وساطتت کردند و از همان جا ایشان جایگاه مدیریتشان را پیدا کردند. لباس مدیریت بر قامت شهید بهشتی دوخته شده بود چراکه ویژگی ایشان تسلط بر اعصاب بود.

وی خاطر نشان کرد: در کل تاریخ ایران فقط ۲ حزب واقعی وجود داشته که یکی حزب توده و دیگری حزب جمهوری اسلامی است. حزب جمهوری اسلامی نقش مهمی را در حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی داشت و همه شخصیت‌های برجسته انقلاب در آن جمع بودند.

جاسبی افزود: سال ۶۰ و وقتی مقام معظم رهبری به دبیرکلی حزب انتخاب شدند، ایشان از من دعوت کردند تا مسئولیت جانشینی را بپذیرم. پس از تعطیلی حزب و در اوایل دهه هشتاد احساس کردم لازم است تاریخ حزب را بنویسیم. در تمام انقلاب‌های گذشته ایران، همیشه تاریخ را دیگران و به خصوص مخالفین حرکت اسلامی نوشته ‌اند به همین دلیل تصمیم گرفتم این کار را شروع کنم و اجازه ندهم دیگران برای ما تاریخ بنویسند.

وی در توضیحی درباره مجموعه کتاب‌های تاریخ حزب جمهوری اسلامی گفت: وقتی جلد اول این مجموعه را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم ایشان متعجب شدند که من چگونه فرصت داشته‌ام. تا به حال پنج جلد این کتاب چاپ شده و جلد ششم نیز ظرف چند ماه آینده منتشر خواهد شد.

عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد افزود: در جلد اول پیش زمینه‌های تاریخی را مطرح کردم. جلد دوم «انقلاب اسلامی و بستر حزب جمهوری اسلامی» را مورد بحث قرار دادم. جلد سوم تولد حزب جمهوری اسلامی را در ۵۰۴ صفحه نوشتم. جلد چهارم با بحث شکل‌گیری نخستین دولت‌ها پس از انقلاب، در سال ۸۸ به چاپ رساندم و جلد پنجم را نیز سل ۹۲ چاپ کردم و جلد ششم نیز «جمهوری اسلامی مخالفین و معاندین» است که آن را به چاپ خواهیم رساند.

جاسبی افزود: جلد هفتم این مجموعه کتابی تحت عنوان «تشکل فراگیر» به موضوع بحث هفتم تیر خواهد پرداخت. فکر می‌کنم سه تا چهار جلد دیگر از این مجموعه لازم است که چاپ شود. حداقل ده جلد کتاب دیگر لازم است تا مدارک تاریخی حزب جمهوری اسلامی را بتوانیم در آن قرار دهیم. تجربه تلخی داریم که تاریخ گذشته‌مان را معتمدین ننوشتند پس باید اجازه ندهیم تاریخ جمهوری اسلامی ایران را نیز دیگران بنویسند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار