مشکلات عمده جانبازان در زمینه درمان چیست؟

فرزند یکی از جانبازان شیمیایی معتقد است که مهمترین مشکل جانبازان نحوه خدمات‌رسانی بیمارستان‌ها و عدم کارایی درست بیمه‌ها در تامین نیاز‌های آنان است.
کد خبر: ۲۹۷۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 01July 2018

عمده مشکلات جانبازان در بحث درمان چیست؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از مهمترین بخش های این نهاد انقلابی است که مسوولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جانبازان آزادگان و خانواده شهدا و ایثارگران را برعهده دارد. پوشش بیمه ای، مداوای بیماری های ناشی از جراحت، رسیدگی به درمان خانواده های شهدا و ایثارگران، پایش سلامت، تهیه دارو و اقلام درمانی از جمله وظایف این معاونت در قبال جامعه هدف است که با توجه به وجود آمار حدود پنج هزار و 500 نفر از جانبازان و 110 هزار نفر از والدین شهدا اهمیت کار این معاونت واضح است.

عمده مسائل درمان جانبازان از زمان مجروحیت مداوای درست، دریافت به موقع داروهای مورد نیاز، رسیدگی و پایش سلامت به واسطه خدمات بیمه ای است. در چرخه درمان هر زمان که اختلالی در یکی از بخش ها پیش بیاید دیگر قسمت ها را دچار مشکل می کند، از این رو با وجود بسیاری از اقدامات خدماتی و تسهیلاتی که تاکنون برای خدمات رسانی بهتر به جامعه ایثارگران در زمینه بهداشت و درمان ایجاد شده است هر زمان که یکی از بخش ها به درستی وظایف خود را انجام نداده باعث بروز مشکلاتی شده است. باید گفت نظارت درست بر امور چرخه درمانی از الزاماتی است که می تواند برطرف کننده عمده مشکلات جامعه هدف در بحث درمانی باشد.

از مهرماه سال 96 قرداد بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیمه ایران به اتمام رسید و به بیمه دی منتقل شد. اتفاقی که به جهت تازه تاسیس بودن این بیمه، باعث اعتراض برخی ایثارگران جهت ارائه خدمات نامطلوب توسط این بیمه را به دنبال داشته است.

مهدی دری فرزند یکی از جانبازان دفاع مقدس که پدرش در پنجوین عراق دچار جراحات شیمیایی شده و هم اکنون جانباز 25 درصد محسوب می شود. پدر وی که اخیرا برای مداوای عارضه های ناشی از مجروحیت شیمیایی به یکی از بیمارستان های تهران مراجعه کرده با مشکلاتی رو به رو شده که آن‌ها را در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس مطرح کرده است.

مهدی دری مهمترین مشکل را نحوه خدمات رسانی بیمارستان ها و عدم کارایی درست بیمه ها در تامین نیازهای جانبازان دانست و در شرح ماجرای بستری پدرش در بیمارستان گفت: مدتی پیش مجبور به بستری پدرم در یکی از بیمارستان های تهران شدیم. از پردیس ناچارا به بیمارستانی در تهرانپارس رفتیم که گفتند قراردادشان با بیمه فسخ شده است که گویا به خاطر پرداخت نکردن به موقع بیمه، این بیمارستان تمایلی به همکاری ندارد.

این فرزند جانباز با نامطلوب خواندن خدمات بیمه دی گفت: با مراجعه به سایت بیمه دی می توان لیست قراردادهای این شرکت با بیمارستان ها و داروخانه ها را دید اما پس از مراجعه و تماس با بیمارستان ها عنوان می شود که قراردادی با بیمه ندارند و یا قراردادشان فسخ شده است. علاوه بر این مراکز درمانی برخی شهرستان ها هیچ قراردادی با بیمه ندارند. اگر قرار بر مناقصه با شرکت های بیمه بود باید در شرایطی این کار انجام می شد که شرکت ها شرایط یکسانی از نظر خدمات رسانی و کیفیت داشته باشند در غیر این صورت مناقصه معنایی ندارد چنانچه می بینیم خدمات قبلی بیمه ایران در مقایسه با بیمه دی بسیار مناسب تر بود.

دری مشکل اصلی را عدم اطلاع رسانی درست بیمه درباره بیمارستان های طرف قرار داد و عدم بروز رسانی سایت عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر بیمه نظارت درستی بر بیمارستان های طرف قرارداد ندارد. بنده شاهد بودم چندین جانباز دیگر بستری شده در این بیمارستان ها مشکل داشتند، اما کاری از دستشان بر نمی آمد.

وی با گلایه از رسیدگی نامطلوب بیمارستان ها برای مداوای جانبازان افزود: پدرم 10 روز در بیمارستان خصوصی آپادانا بستری بود اما رسیدگی مناسبی انجام نشد و با توجه به تجربه های قبلی بیشتر از مُسکِن استفاده کردند. داروی خاصی که مربوط به بیماران شیمیایی می شوند را نداشتند و به ما هم اطلاعی ندادند تا اینکه از صحبت های پرستاران موضوع را فهمیدیم و نسبت به تهیه دارو اقدام کردیم که متحمل صرف وقت زیادی شدیم. به 190 نیز گزارش دادیم اما پیگیری نشد.

دری ادامه داد: تخلفاتی در بیمارستان ها انجام می شود که از چشم بازرسان بیمه پنهان می ماند. برای مثال جانباز را در شرایط قرنطینه قرار می دهند که از بیمه هزینه بیشتری دریافت کنند در صورتی که اصلا جانباز نیاز به قرنطینه ندارد.
توجه به این مشکلات و رفع موانع خدمات رسانی درست و اصولی به جامعه ایثارگر می تواند التیامی بر زخم های 30 ساله جانبازان و ایثارگران باشد.

انتهای پیام/ 141

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
دیندارلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
روزی که کیان و تمامیت کشورما مورد خطر جدی قر ار گرفته ما با جان و دل با ترک خانه و فرزند شیر خواره در جبهه ها بدون هیچ چشم داشتی تلاش کردیم و دشمنان را نا کام کردیم ...
الان که ابها از آسیاب افتاده مسولین راحت طلب حوصله جواب دادن تلفن ما را هم ندارند من در خانه ب علت نداشتن پا زمین خوردم. زنگ زدم التماس میکردم مرا ب درمانگاه برسانند.جواب دادند امبو لانس ها را جمع کرده اند. ایا واقعا جانبازهایمان همه بدون مشکل هستند؟؟؟ خداوند مثل خودشان باهاشون بر خورد کنه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار