معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

وقف یک حرکت ایثارگرانه اجتماعی است

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: وقف یک حرکت ایثارگرانه اجتماعی بسیار زیباست که اگر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز اجرا شود، برای واقف باقیات الصالحات به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۹۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ - 02July 2018

وقف از جنس ایثار و شهادت باقیات صالحات واقفین استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، جلسه کارگروه وقف شهدا متشکل از نمایندگانی از صدا و سیمای استان خراسان رضوی‌، سپاه امام رضا (ع) و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با حضور «سید مجید حسینی» معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی صبح امروز در این اداره‌کل برگزار شد.

حسینی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ستاد وقف شهدا در استان خراسان رضوی تشکیل شده است تا خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان وقف­ های خود را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهند.

وی با بیان اینکه وقف، آثار اجتماعی و معنوی بسیاری دارد، ادامه داد: بنیاد شهید در حوزه وقف، فقط ناظر عملکرد است تا وقف از مسیر ایثار و شهادت خود خارج نشود.

حسینی با اشاره به این مطلب که وقف یک ایثار اجتماعی بر مبنای سرمایه است، خاطرنشان کرد: وقف یک حرکت اجتماعی بسیار زیبا و اندوخته توشه آخرت برای واقف است که نباید تبدیل به کار دولتی و یا خیریه‌­ای شود.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان این مطلب که فعالیت در حوزه وقف باید متمرکز شود، افزود: ایثارگران می ­توانند در حوزه ایثار و شهادت فعالیت ­های متنوعی را انجام دهند، وقف شهدا، می ­تواند یاد شهید را در جامعه تا قیامت زنده نگهدارد.

حسینی تصریح کرد: وقف ­های هدایت شده، در دنیا برای نسل جوان و در آخرت برای واقف باقیات صالحات است.

وی گفت: وقف ایثار و شهادت یک تکلیف شرعی و وظیفه انقلابی است. برای معرفی و تبیین اهداف وقف ایثار و شهادت مسابقاتی با همکاری صدا و سیمای استان خراسان رضوی و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در این حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار