رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

هر امام جمعه باید فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر خود باشد و به صورت جبهه‌ای فعالیت کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نخبگان در همه عرصه‌ها اثر‌گذارند و بن‌ بست‌ها را می‌شکنند و ائمه جمعه باید با نخبگان هر استان و شهر رابطه تنگاتنگ برقرار و از نظرات و خدماتشان استفاده کنند.
کد خبر: ۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹ - 10September 2013

هر امام جمعه باید فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر خود باشد و به صورت جبهه‌ای فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درمراسم افتتاحیه بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در مجتمع آدینه تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ارتباط ائمه جمعه با مردم گفت: در سایه ارتباط ائمه جمعه و مردم تحرکی برای خنثی کردن تبلیغات دشمن به وجود میآید.

وی تصریح کرد: یکی از ائمه جمعه ماه رمضان گذشته در طرح 30 شب 30 مسجد به میان مردم شهر و روستاهای منطقه خود رفته و در ارتباط با آنها بسیاری از مشکلاتشان را رسیدگی کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: هر امام جمعه باید فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر خود باشد و به صورت جبههای فعالیت کند.

تقوی افزود: امام جمعه میتواند برای پیشبرد امور از لشگرهایی همچون زکات، تفسیر، امر به معروف، هیئتها و صندوقها و هستههای خیریه کمک بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در 750 نقطه کشور نماز جمعه اقامه میشود و 140 نقطه دیگر آماده برپایی این آیین عبادی _ سیاسی است که بسیار ارزشمند است و هیچ تشکیلات فرهنگی چنین گستردگی و اثرگذاری را ندارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مدیریت و تدبیر ائمه جمعه در پیشبرد امور فرهنگی را بسیار موثر توصیف کرد و خاطر نشان کرد: ائمه جمعه می توانند با محبت، بدون هیاهو و با تدبیر مسئولان منطقه را همراه خود کرده و با افزایش لشکر خود کارهای ارزشمند انجام دهند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر کار فرهنگی به صورت جبههای تاکید دارند، افزود: ساماندهی امور فرهنگی بر عهده ائمه جمعه است و با همت آنها میتوان حتی با وجود برخی مشکلات مانند کسری بودجه کارهای بزرگ انجام داد.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم به ائمه جمعه توصیه کرد و افزود: ائمه جمعه دور جدید حرکتهای فرهنگی خود را از این ماه عزیز آغاز کنند و با کمک نهاد ها، روسای هیئتها و مداحان اهل بیت (ع) در جهت ساماندهی امور فرهنگی گام بردارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ارتباط امامان جمعه با نخبگان اظهار داشت: امروز حوزه نخبگان در کشور ما توسعه یافته است.

تقوی افزود: رشد علم و توسعه حوزه و دانشگاه و مجامع فرهنگی کشور قابل انکار نیست و هر استان یک مجموعه فکری و اندیشهای برجسته دارد که ائمه جمعه باید با آنها ارتباط برقرار کند.

وی با بیان اینکه کشور را نخبگان اداره میکنند، تصریح کرد: نخبگان در همه عرصهها اثرگذارند و بن بستها را میشکنند و ائمه جمعه باید با نخبگان هر استان و شهر رابطه تنگاتنگ برقرار و از نظرات و خدماتشان استفاده کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین بر لزوم ارتباط ائمه جمعه با دستگاهها و مراکز آموزشی برای پیشبرد امور فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر میخواهیم کارهای فرهنگی نتیجه بخش باشد باید در حوزه آموزشی مراقبت بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام تقوی به تدریس برخی مسائل نامناسب در دانشگاهها اشاره کرد و اظهار داشت: برخی اساتید با مراجعه به ما اعلام میکردند که بعضی از استادان و اعضای هیئتهای علمی حرف های ماهوارهها را سر کلاس به دانشجویان تحویل میدهند.

تقوی بر همین اساس تاکید کرد: یکی از خدمات دولت گذشته این بود که برخی اساتید دگراندیش و سیاهدل را از عرصه دانشگاهی و آموزشی بیرون کرد.

وی ادامه داد: اینکه میبینیم با وجود همه تلاشها و صرف بودجه فرهنگی نتیجه نمیگیریم به دلیل آن است که دیگران کارهایی که روحانیت و ائمه جمعه انجام میدهند خراب میکنند.باید با مدارس و دانشگاهها ارتباط برقرار کرده و تبادلنظر داشته باشیم و مراقبت کنیم تا کارهای خوب فرهنگی خنثی نشود و زحمات به باد نرود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امام جمعه مدیر فرهنگی منطقه خویش است، اظهار داشت: امامان جمعه باید کارها را به صورت جبههای سامان داده و نقش هماهنگ کننده و ناظر داشته باشند.

تقوی با بیان لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد کارهای فرهنگی توسط ائمه جمعه سخن افزود: فضای مجازی اگرچه یک تهدیدی است که دشمن از آن علیه ما بهره میبرد اما یک فرصت هم هست و میتوانیم با استفاده از آن به دشمن هجمه کنیم.

وی در پایان از ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد فرهنگی دو نهاد بسیج و ائمه جمعه (نهاد نماز جمعه) خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها