هم‌زمان با پیاده‌روی اربعین صورت می‌گیرد؛

برپایی موکب در تمامی شهرهای مقدسه عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به ایجاد آمادگی برای استقرار موکب‌های اربعین، گفت: امسال در تمامی شهرهای مقدسه عراق هم‌زمان با حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی موکب برپا می‌شود.
کد خبر: ۲۹۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ - 07July 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حسن پلارک» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات که برای حضور در همایش دو روزه مدیران و معاونان 31 استان این ستاد به کربلا سفر کرده بود پیش از بازگشت به ایران اظهار داشت: الحمدلله این بار نیز همچون گذشته تعامل بسیار خوبی بین مسؤولان برگزاری آیین ملکوتی اربعین حسینی برقرار است و امیدوارم شاهد برگزاری همایش جهانی اربعین حسینی بدون کمترین مشکلی برای زائران باشیم.

وی افزود: در این نشست که با حضور نماینده ولی‌فقیه در عراق، سفیر جمهوری اسلامی در عراق و سرکنسول ایران در کربلا برگزار شد، پیرامون بررسی برخی مشکلات اربعین سال گذشته و رفع نواقص احتمالی بحث و تبادل نظر شد.

پلارک با بیان اینکه از دیگر بحث‌های این نشست اختصاص به برخی پیشنهادهای زائران اربعین و ارائه راهکارهای مناسب داشت، گفت: جلوگیری از هرگونه اسراف و برپایی موکب‌ها در یک مسیر نزدیک به‌هم از جمله مواردی بود که مورد گفت‌وگوی طرفین همایش قرار گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به ایجاد آمادگی برای استقرار آمایش و سرزمینی موکب‌ها از سوی ستاد مرکزی اربعین، گفت: با توجه به اینکه زائران ایرانی برخلاف برادران عراقی آیین اربعین را در آن ایام خاص در تمام شهرهای مقدسه می‌دانند، هدایت تعدادی از موکب‌ها به دیگر شهرهای مقدسه برای ارائه خدمات به زائران مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: برهمین اساس از برخی موکب‌داران خواسته‌ایم آمادگی ارائه خدمات در دیگر شهرهای مقدسه را نیز داشته باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار