کبری خزعلی در نشست شنبه‌های انقلاب:

برخی درصدد حذف شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده هستند

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده با بیان این‌که در دنیا از لحاظ پیشرفت در حوزه زنان بی‌نظیر هستیم، گفت: با وجود این‌که شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده می‌تواند برای سه قوه برنامه‌ریزی داشته باشد، برخی با رخنه و نفوذ از سال 94 مشغول کارشکنی برای انحلال و حذف این شورا شد‌ه‌اند.
کد خبر: ۲۹۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ - 07July 2018

برخی درصدد حذف شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده در دوازدهمین نشست شنبه‌های انقلاب، اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب در حوزه زن و خانواده در کتابی بیش از 250 صفحه در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی، تخصصی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، دفاعی و قضایی تدوین شده است در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. در موضوع سیاست‌ها و قوانین بالای 700 صفحه کتاب داریم.

وی افزود: رژیم پهلوی قصد داشت به اسم آزادی، زن را به ابتذال بکشد و از شخصیت زن به عنوان ابزاری برای فریب مردان جامعه استفاده کنند. این در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان با حفظ عزت و کرامت در جامعه حضور یافتند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که دشمنان از طریق نفوذ قصد دارند با تصویب سند 2030 در کشور، عوامل فروپاشی نظام جامعه و ابتذال نقش زن دست بزنند.

خزعلی عنوان کرد: ‌در دوره پهلوی و حتی در سراسر دنیا از زنان تنها در جایگاه وکیل و وزیر و رئیس جمهور حضور داشتند در حالی که در ایران بعد از انقلاب شاهد بودیم که در سال 1365 در اوج شرایط جنگ شورای فرهنگی اجتماعی زنان به دستور رهبر انقلاب و ریاست ایشان بر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد که در نظام اسلامی فوق سه قوه سیاست‌گذاری و عمل می‌کند به طوری که مصوبات این شورا برای هر سه قوه واجب به اجراست.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده با بیان این که در دنیا از لحاظ پیشرفت در حوزه زنان بی نظیر هستیم، گفت: با وجود این که شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده می‌تواند برای سه قوه برنامه‌ریزی داشته باشد، برخی با رخنه و نفوذ از سال 94 مشغول کارشکنی برای انحلال و حذف این شورا شد‌ه‌اند.

وی ادامه داد:‌ در دورانی که کنوانسیون حقوق کودک در مجلس تصویب شد، شورای نگهبان در مقابل آن ایستادگی کرد اما با ورود شورای زنان به این موضوع، سند حقوق کودک به تصویب رسید.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده با بیان این که شورای زنان و خانواده در حوزه فرهنگی از تولد فرزند تا ورود او به جامعه برنامه ریزی دارد، افزود: این شورا همواره تلاش کرده است برای بالا بردن کرامت زنان در جامعه موثر باشد.

وی با اشاره به لزوم تشکیل وزارت زنان و خانواده عنوان کرد: علم، ازدواج و نیازهای جوانان در وزارت ورزش و جوانان رها شده است و تنها به تشکل‌های سیاسی کار بودجه پرداخت می‌شود و ستاد ملی زن و خانواده که هیأت دولت زن و خانواده است، نیز تشکیل شد؛ اما رها شده و به آن توجهی نمی شود. ما مشکل کمبود و خلأ سیاست و قانون نداریم؛ بلکه مشکلات ما عدم اجرای آن است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها