به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، چند هفته ای است که پویش «بخون، قهرمان شو» با محوریت رمان «جام جهانی در جوادیه» نوشته داود امیریان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی با شعار قابل اعتماد بودن نوجوانان با حمایت مرکز اوج کودک و نوجوان، مستندمسابقه فاز، فدارسیون فوتبال، انتشارات قدیانی، شبکههای امید و دو سیما، ستاره اول، مرکز رسانهای شیرازه، مسابقه تلویزیونی «فرمانده»، قرارگاه جهاد فرهنگی حنیف و اپلیکیشن طاقچه به راه افتاده است و با معرفی کاراکتر اصلی این کتاب یعنی «سیاوش» به دنبال موج آفرینی و معرفی یک شخصیت کنشگر و تاثیرگذار به مخاطب نوجوان است.
به همین مناسبت به سراغ محمد جواد صدوقی مدیرعامل ستاره اول رفتیم تا نظر وی را در خصوص علت حمایت مالی از این پویش جویا شویم.
«محمدجواد صدوقی» فعال حوزه ارتباطات مهمترین هدف از حضور شرکت های خدماتی و صنعتی در حوزه فرهنگی را مسوولیت اجتماعی آنها دانست و اظهار داشت: شرکت های خدماتی و صنعتی به دلیل اینکه یکی از ارکان اقتصادی کشور هستند، در قبال تولید ثروت صورت گرفته مسوولیت اجتماعی و فرهنگی نیز دارند و می باید در این حوزه ها نیز که امور عام المنفعه تلقی می شود سرمایه گذاری کنند.
وی در خصوص پویش «بخون قهرمان شو!» که با حمایت یکی از شرکت های مخابراتی انجام می شود، گفت: در این ایام که توجه اکثریت مردم به جام جهانی فوتبال و حواشی آن است، ما تلاش کردیم با راه اندازی پویش مطالعه کتاب «جام جهانی در جوادیه» از این موقعیت استفاده کنیم و مسأله کتابخوانی را در میان نوجوانان ترویج نماییم.
صدوقی با اشاره به اهمیت شخصیت سازی های بومی برای تربیت نسلی ایده آل اظهار کرد: نکته مهمی که در این پویش به ذهن من می آید، حضور شخصیت هایی جذاب برای نوجوانان در متن کتاب است. حضور این شخصیت ها به نوجوانان کمک می کند تا با قهرمانان بومی ارتباط گیرند.
مدیر شرکت مخابراتی ستاره اول گفت: شخصیت اصلی این کتاب که سیاوش نام دارد، نماد تعصب، سخت کوشی و غیرت است و همین شخصیت می تواند برای نوجوانان ما الگو باشد. زیرا مهم است که همه بدانند رسیدن به مراحل بالا و جایگاه شایسته نیازمند تلاش و ممارست و سخت کوشی است.
انتهای پیام/ 121