زرشناس در همایش شنبه‌های انقلاب:

همبستگی مردم با نظام در امورات مهم کشور بی‌نظیر است

نویسنده و محقق کشورمان گفت: همبستگی مردم با نظام و نقش آن‌ها در امورات مهم کشور بی‌نظیر است. این عملکرد به هیچ عنوان در طول تاریخ کشور ما وجود نداشته است و می‌توان آن‌ را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار آورد.
کد خبر: ۲۹۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ - 14July 2018

همبستگی مردم با نظام در امورات مهم کشور بی‌نظیر استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، شهریار زرشناس نویسنده و محقق کشورمان در سیزدهمین نشست خبری شنبه‌های انقلاب با اشاره به دموکراسی در غرب، اظهار داشت: دموکراسی در تاریخ غرب همیشه در پیوند با حوزه ثروت بوده است؛ لذا استثمارگران در تاریخ غرب با تکیه کردن بر نابرابری و بی‌عدالتی، اهداف خود را پیش می‌بردند، به این معنا که با ظلم و زورگویی به افراد زیردست، آن‌ها را به کار وامی‌داشتند و خودشان از دسترنج آن‌ها بهره می‌بردند.

زرشناس در ادامه با بیان اینکه طبقه سرمایه‌دار در غرب که اصولا حاکمان تلقی می‌شوند، اجازه مشارکت مردم در تصمیمات سیاسی را نمی‌دهند، افزود: سرمایه‌سالاری در غرب از یونان باستان وجود داشته و تا امروز هم ادامه دارد، به‌گونه‌ای که سرمایه‌داران به حدی اقتصاد کشور را تحت تسلط خود قرار می‌دهند که مردم برای امرار معاش خود به چیزی جز کار و کوشش توجه نکنند؛ لذا این امر باعث شده مشارکت مردم در تمام عرصه‌های سیاسی غرب کاهش پیدا کند.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا در غرب مردم در میادین حساس و سرنوشت‌ساز کشورشان که انتخابات از مهم‌ترین آنهاست، مشارکت پر رنگی ندارند، گفت: در غرب دولت‌مردان به مردم اجازه نمی‌دهند که در امورات مهم کشور دخالت کنند و اگر در زمینه‌ای مردم حضور پیدا می‌کنند به تحمیل دولت‌مردان و بعنوان سیاه‌لشکر است؛ درحالی‌که تصمیمات مهم در پشت پرده بدون اینکه مردم نقشی داشته باشند، صورت می‌گیرد.

نویسنده و محقق کشورمان افزود: بعد از انقلاب اسلامی اتفاق مهمی در کشور ما رخ داد؛ اگر در تاریخ قبل از انقلاب درباره اوضاع کشورمان جستجو کنیم، یک مقطع زمانی وجود ندارد که مردم در آن عرصه تاثیرگذار باشند؛ اما در دوران بعد از انقلاب اسلامی این مردم هستند که سرنوشت خودشان را با اقدامات خود مشخص می‌کنند.

وی گفت: مردم تا قبل از ظهور انقلاب کشورمان هیچ حضور فعالی در رقم زدن آینده خود نداشتند.

زرشناس با اشاره به حکومت پهلوی گفت: شاهان پهلوی در عمر 2 هزار و 500 ساله خود همواره عملکرد‌های غرب را الگو و سرلوحه کار‌های خود قرار داده بودند؛ لذا در دوران حکومت پهلوی نیز مردم نقشی در امورات کشور نداشتند. تاریخ نشان داده است حکومتی که خلاف اراده و تصمیمات مردم تشکیل شود، آن حکومت دوام نخواهد داشت که سرنگونی رژیم شاهنشاهی مصداق بارز آن است.

نویسنده و محقق کشورمان با اشاره به سفر یک نظریه‌پرداز غربی به ایران در زمان قبل از انقلاب، تصریح کرد: این نظریه‌پرداز در دست‌نوشته‌هایش که در سفر‌های مختلف به سایر کشور‌ها تهیه می‌کرد، نوشته بود که من در کوچه و خیابان‌های ایران اراده و حضور و خواسته مردم را هرگز ندیدم.

وی با بیان اینکه تعامل مردم با حوزه‌های سیاسی و اجتماعی بعد از دوران انقلاب اسلامی به میزان قابل توجهی گسترش پیدا کرده است، بیان داشت: همبستگی مردم با نظام و نقش آن‌ها در امورات مهم کشور بی‌نظیر است. این عملکرد به هیچ عنوان در طول تاریخ کشور ما وجود نداشته است. این مشارکت حداکثری مردم در حمایت از نظام و انقلاب یکی از دستاورد‌های مهم است که بعد از انقلاب به دست آمد.

زرشناس با توجه به اینکه تاثیرگذاری مردم در آینده کشور در دوران پهلوی شعار و کذب بود، گفت: با ظهور انقلاب اسلامی کشورمان، مردم در عمل همسو با دولتمردان در مسیر سازندگی کشور قدم گذاشتند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها