دبیر علمی جایزه پروین اعتصامی:

انقلاب اسلامی دانش زنان را ارتقا داد/ شعر پروین شایسته جهانی‌شدن است

حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد با تاکید بر اینکه شعر پروین شایسته جهانی‌شدن است، گفت: ارزش و روش‌های انسانی و معنوی در شعر پروین موج می‌زند و شعر پروین جهان‌شمول است.
کد خبر: ۲۹۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ - 14July 2018

انقلاب اسلامی کما و کیفا دانش زنان را ارتقا داد/ شعر پروین شایسته جهانی‌شدن استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی صبح امروز (شنبه، ۲۳ تیرماه) با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد دبیر علمی جایزه پروین و دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جواد محقق دبیر جشنواره شعر فجر در حسینیه جماران برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدعلی مهدوی‌راد» دبیر علمی جایزه پروین در این مراسم با بیان اینکه پروین اعتصامی حقا و انصافا شاعر بی نظیری است، اظهار داشت: پروین اعتصامی هر چیزی اندیشیده و خوانده در نزد پدرش بوده، اما تمام مضامین ژرف شعر او شایسته جهانی شدن است.

وی گفت: در کشورهای عربی توجه خوبی به شعر پروین اعتصامی داشته‌اند. آیت‌الله فقیه سید جواد هاشمی در قصیده‌ای برای پروین اعتصامی آورده که«خدای شعر! برای دنیای هنر سخت است که وجود شما را از دست بدهد».

دبیر علمی جایزه پروین افزود: ارزش و روش‌های انسانی و معنوی در شعر پروین موج می‌زند و شعر پروین جهان شمول است. ستم‌ستیزی، مظلوم گرایی، حکمت، دانش، آگاهی و فوزندگی ویژگی شعر پروین است. نگاه خرمندانه و هوشمندانه در شعر پروین وجود دارد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی به شدت کما و کیفا حضور زنان در عرصه دانش وجود داشته است و خداشناسی، معرف، آگاهی و هوشمندی از هستی و خدای هستی در شعر پروین اعتصامی موج می‌زند.

وی ادامه داد: پروین خداجو و خداپو بود و برگزاری این جشنواره به نام پروین اعتصامی بهترین خدمت به این شاعر تاریخ معاصر بوده است.

دبیر علمی جایزه پروین گفت: پروین اعتصامی در سپهر دانش و اندیشه ما همچنان درخشنده خواهد بود که امیدواریم بانوان این سرزمین پیرو منش او باشند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها