سید عباس صالحی:

هنرهای تجسمی مسیر جدیدی برای حمایت از کالای ایرانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نظر می‌آید هنرهای تجسمی با ارتباط برقرار کردن با کالای ایرانی بتواند مسیر جدیدی را برای حمایت از تولید ملی به ارمغان آورد.
کد خبر: ۲۹۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ - 15July 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته (23، تیرماه) از نمایشگاه پوستر «حمایت از کالای ایرانی» حوزه هنری بازدید کرد.

صالحی با تاکید بر اینکه ظرفیت هنرهای تجسمی می‌تواند در خدمت هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی قرار گیرد، اظهار داشت: امسال بحث‌های مختلفی در حوزه حمایت از کالای ایرانی از جمله جایزه فیروزه برگزار می‌شود اما به نظر می‌رسد ظرفیت جدیدی از طریق هنرهای تجسمی که در فضای باز شهری، رسانه‌ای و گالری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به کمک حوزه کالای ایرانی آید.

وی با بیان اینکه جامعه ایرانی از طریق تبلیغات موثر و نافذ می‌تواند مسیر مصرف را نسبت به کالای ایرانی ارتقا دهد، عنوان کرد: 200 هنرمندی که آثار هنری در نمایشگاه پوستر «حمایت از کالای ایرانی» عرضه کرده بودند دارای چنین ویژگی‌هایی بودند. این قابلیت‌های فرهنگ و هنر در ابعاد تجسمی بود که به ویژه در حوزه کاریکاتور و گرافیک دیده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم این فضا را که گام اول تولید آن انجام شده را در فضای بهره‌برداری‌های بیشتر قرار دهیم و پیش ببریم به گونه‌ای که در فضاهای شهری و ادارات کل ارشاد استان‌ها نمایش داده شود خواهیم توانست کار ترویج مصرف کالاهای ایرانی را انجام دهیم.

صالحی گفت: به نظر می‌آید هنرهای تجسمی با ارتباط برقرار کردن با کالای ایرانی بتواند یک مسیر جدیدی را برای حمایت از تولید ملی به ارمغان آورد.

وی درباره قوانین تبلیغات بازرگانی در رسانه‌ها تصریح کرد: در آیین نامه‌های تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کانون‌های تبلیغاتی کاملاً تاکید جدی‌تری بر حمایت از کالاهای ایرانی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار