سعیدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آل سعود عمدا فاجعه منا را مرتکب شد/ تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در دستورکار مجلس قرار دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رسیدگی به پرونده جنایات آل سعود در قالب کمیته حقیقت‌یاب به طور جد در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد، گفت: سعودی‌ها درصدد هستند تا با ایجاد رعب و وحشت میان امت‌ اسلامی، فریضه حج را از رونق بیاندازند.
کد خبر: ۳۰۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ - 18July 2018

بررسی کمیته حققت‌یاب در دستورکار کمیسیون فرهنگی/ آل سعود عمدا جنایت حج 94 را مرتکب شد«محمداسماعیل سعیدی» عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به عدم کفایت و بی‌لیاقتی آل سعود در نحوه مدیریت مناسک حج، جنایات سعودی‌ها در مراسم حج سال 94 را بزرگ‌ترین ظلم آن‌ها در حق مسلمانان دانست و اظهار داشت: به شهادت رسیدن هزاران مسلمان در مناسک حج سال 94 موضوع ساده‌ای نیست که امت‌ اسلامی از کنار آن به سادگی عبور کند؛ لذا جمهوری اسلامی به سهم خود با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و رسیدگی جدی و دقیق نسبت به این موضوع، پیگیر مطالبات از آل سعود است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رسیدگی مسوولان اجرایی کشور به‌ویژه دست‌اندرکاران سازمان حج و نمایندگان مجلس نسبت به پرونده جنایت آل سعود در مناسک حج سال 94 را یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به طور جدی در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد و نمایندگان نسبت به این مسئله عزم قاطعی دارند.

سعیدی با بیان اینکه بعد از حج سال 94 که بی‌لیاقتی آل سعود نسبت در مدیریت مناسک حج محرز شد، تصریح کرد: جلسات متعددی میان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با متولیان و مسوولان سازمان حج برگزار شد و ماحصل این جلسات ضرورت اخذ ضمانت‌های لازم از آل سعود برای برقراری امنیت زائران بیت‌الله‌الحرام بود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی گفت: ما نسبت به فاجعه منا مشکوک هستیم؛ چراکه کینه آل سعود نسبت به امت‌ اسلامی به طور یقین محرز شده و ما بر این باور هستیم که آل سعود در پی تحقق اهداف وهابی‌های تکفیری است که به واسطه ناامن جلوه دادن مناسک حج، از رونق این مراسم بکاهد تا از این طریق به خاندان عصمت و طهارت و اهل بیت (ع) کم‌توجهی شود.

این نماینده خانه ملت با اشاره به دشمنی آل سعود با جمهوری اسلامی گفت: در سال 1360 هم بسیاری از حجاج ایرانی به دلیل عدم مدیریت و کفایت آل سعود به شهادت رسیدند که امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند «اگر از صدام بگذریم از جنایات آل سعود نمی‌گذریم».

وی با بیان اینکه آل سعود عمدا به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان مسلمانان است، گفت: سعودی‌ها بهترین فرصت برای ضربه زدن به مسلمانان را در ایام حج می‌بینند و تلاش می‌کنند تا با هرگونه اقدامات وحشیانه خود مناسک حج را تضعیف کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار