فرمانده سپاه شهرستان چابهار:

بخشندگی، پاکدامنی و یاد خدا مهمترین صفات حضرت معصومه (س) است

فرمانده سپاه شهرستان چابهار بخشندگی، پاکدامنی و یاد خدا را از مهمترین صفات حضرت معصومه (س) دانست.
کد خبر: ۳۰۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ - 17July 2018

بخشندگی، پاکدامنی و یاد خدا مهمترین صفات حضرت معصومه(س) استبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، سرهنگ پاسدار «محمد علی پوراحمدیان» فرمانده سپاه شهرستان چابهار با اشاره به این مطلب که اهمیت واقعۀ «کشف حجاب»، به عنوان نماد و نشان استیلای فرهنگ غرب در برهه‌ای از تاریخ ایران، که عده‌ای از آن با نام عصر تجدد یاد می‌کنند، بر کسی پوشیده نیست، گفت: توطئه «کشف حجاب» یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر به شمار می‌رود.

وی افزود: کشف حجاب در ایران برای اولین بار توسط رضاخان مطرح و ترویج شد، ولی امروزه و در راستای تأمین اهداف استعمارگران و زنده کردن آن واقعه تلخ تاریخی، عده‌ای خود فروخته در راستای کسب منافع خویش، تمام تلاش خود را برای مقابله با عفت و حجاب بانوان در سرزمین‌های اسلامی به ویژه ایران به کار گرفته اند.

پور احمدیان اظهار داشت: با توجه به اهمیت حجاب در فرهنگ کشور‌های اسلامی و به ویژه ایران، دشمنان همواره تلاش داشتند که میان حجاب و اصل دین جدایی به وجود آورند.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار بیان کرد: تلاش‌های رضا خان باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب زده، به ویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانی، حساسیت لازم را از خود نشان ندهند.

این مسئول ادامه داد: پس از توطئه متحد الشکل شدن البسه و اجرای برنامه استعماری «کشف حجاب» و اهانت به ساحت نوامیس مسلمین از طرف رضاخان مزدور، علما و روحانیت برای مقابله با این فعالیت‌های ضد دینی به شدت موضع گرفتند و حتی زنان آگاه و متدین ایران نیز در مقابل «کشف حجاب» رضاخان قیام کردند.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) تصریح کرد: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در تقویم ایرانی با عنوان روز «دختران» نامگذاری شده‌است.

پور احمدیان با تاکید بر این مطلب که نامگذاری این روز به عنوان روز دختر نیز در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان است، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار، از همان آغاز، در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا را از صفات برجسته این خاندان پاک سیرت و نیکو سرشت برشمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این روز در تقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر وسیع از جامعه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها