رضایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دستگاه دیپلماسی باید پیگیر مطالبات خانواده‌‌های شهدای منا باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آل سعود از پرداخت مطالبات خانواده‌‌های شهدای فاجعه منا امتناع می‌کند، گفت: دستگاه دیپلماسی باید برای تحقق خواسته‌‌ خانواده‌‌های این حادثه بزرگ تلاش کند.
کد خبر: ۳۰۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ - 19July 2018

///«محمدابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به تجربه اعزام زائران ایرانی به بیت‌الله الحرام در سال گذشته، اظهار داشت: جای هیچ نگرانی نیست و امنیت زوار خانه خدا تضمین شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاجعه منا باعث شد تا آبروی سیاسی آل سعود در جوامع بین‌المللی از بین برود، افزود: سعودی‌ها برای اینکه عدم کفایت و سهل‌انگاری آل سعود در سال 94 که منجر به شهادت هزاران زائر شد، تلاش می‌کنند، در طول مناسک حج امنیت حجاج را به خوبی برقرار کنند.

رضایی گفت: دست‌اندرکاران و مسوولان سازمان حج از برگزاری مناسک حج در سال گذشته رضایت داشتند و امسال نیز طبق روال سال گذشته زائران ایرانی با خاطری آسوده، کشور را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس با بیان اینکه عربستان از پرداخت مطالبات خانواده‌های شهدای فاجعه منا امتناع می‌کند، خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در سال گذشته و سال‌جاری دلیل بر این نمی‌شود که دستگاه دیپلماسی کشور ما از پیگیری جدی مطالبات خانواده‌های شهدای منا غافل شود. آن‌ها باید تا تحقق خواسته‌های خانواده‌های شهدای فاجعه منا، تلاش کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها