امام‌جمعه رشت:

اروپا می‌خواهد ایران را با ایجاد فضای فرسایشی در تنگنا قرار دهد

امام‌جمعه رشت با اشاره به اقدامات اروپا پس از لغو یک‌طرفه برجام توسط آمریکا گفت: اروپا در تلاش است تا با ایجاد فضایی فرسایشی ایران را در فشار و تنگنا قرار دهد.
کد خبر: ۳۰۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ - 20July 2018

اروپا می‌خواهد ایران را با ایجاد فضای فرسایشی در تنگنا قرار دهدبه گزارش دفاع پرس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد:  حدیث «سلسله الذهب» بخش مهمی از تلاش‌های امام رضا (ع) در مسیر تشریف‌فرمایی‌شان به ایران بود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام حج گفت: حجاج باید بدانند که امام زمان (عج) در سرزمین  منا در کنار آن‌ها است و وای به حال فردی که امام زمانش را ببیند و او را نشناسد و مقصود از این جمله تنها وجه ظاهری نیست.

فلاحتی با بیان اینکه فاجعه منا لکه ننگی بر پیشانی آل سعود است افزود: هنوز ابعاد مختلف این جنایت به‌صورت کامل آشکار نشده و مشخص نیست که آل سعود در آن دست نداشته باشد.

وی با تأکید بر قرائت دعا برای صاحب عصر و فرج ایشان بیان کرد: تمام مسلمانان و شیعیان باید بعد از نمازهایشان برای امام زمان (عج) دعا کنند زیرا امروز دنیا و آخرت ما به امام زمان (عج) گره‌خورده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون و خیانت شاه به مردم ایران افزود: امروز ملت ایران اسلامی ملتی عزتمند بوده و در برابر تمام قدرت‌های جهانی ایستاده است.

وی با اشاره به اقدامات اروپا پس از لغو یک‌طرفه برجام توسط آمریکا بیان کرد: اروپا در تلاش است تا با ایجاد فضایی فرسایشی ایران را در فشار و تنگنا قرار دهد که سفر اخیر رئیس‌جمهور به اروپا یا دیدار مقامات کشورهای مختلف با رهبر انقلاب نشان از اشتیاق آنان برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران دارد.

فلاحتی با اشاره به تدابیر نظام برای حل مشکلات مبادلاتی افزود: سفرهای رئیس‌جمهور و نماینده مقام معظم رهبری به کشورهای آسیای میانه  برای خروج اقتصاد از سیطره دلار و یورو است و قطعاً دستاوردهای بسیاری برای کشور دارد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید زندگی‌مان را بر اساس دستورات الهی و قرآن قرار دهیم بیان کرد: فاصله گرفتن از دستورات قرآن و اسلام را عامل گمراهی است و برای تربیت نسل‌های آینده چاره‌ای جز استفاده از دستورات اسلام نداریم.

امام‌جمعه رشت با اذعان به اینکه الگوی تربیتی اسلامی مانع انحراف خانواده‌ها می‌شود تصریح کرد: تمامی اندیشمندان اجتماعی به نتیجه رسیده‌اند که الگوبرداری از مبانی تربیت اسلامی سبب موفقیت خانواده‌ها می‌شود و حتی مسیحیان نیز فاصله گرفتن از خدا و دین را عامل اصلی بروز معضلات اجتماعی در کشورهای غربی می‌دانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار