نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

سوغاتی کاروان «زیر سایه خورشید» روایات و احادیث ناب رضوی است

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» سوغاتی سفر کاروان «زیر سایه خورشید» را روایات و احادیث ناب رضوی دانست و گفت: باید یک کتاب مدوّن شامل اهم مسائل رضوی در بیان احکام و مسائل مهم دینی تدوین و تنظیم شود که در دورافتاده‌ترین مناطق، برای عموم مردم قابل فهم باشد.
کد خبر: ۳۰۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 22July 2018

سوغاتی سفر کاروان آستان قدس، روایات و احادیث ناب رضوی استبه گزارش دفاع پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با کاروان خادمان حرم رضوی (ع)، با بیان این‌که باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا ایران به‌ام‌القری جهان اسلام تبدیل شده است؟ اظهار داشت: هجرت‌های مختلفی در کشور ما رخ داده که در تبدیل شدن ایران به مرکز تأثیرگذاری اسلام در جهان موثر بوده است.

وی افزود: هجرت امام رضا (ع) به ایران و خط سیر حرکت ایشان در کشور ما، مثل رودی شد که ولایت را بر قلب‌ها حاکم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: پس از هجرت امام هشتم به ایران، حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر بزرگوار ایشان نیز نه به‌واسطه عاطفه خواهری، بلکه به‌واسطه ولایت‌مداری به سمت ایران هجرت کردند.

وی اضافه کرد: این بانوی بزرگوار برای معرفی ولایت به ایران آمدند و خط جغرافیایی دیگری را در شهر قم بنا نهادند، حضور امام رضا (ع) در مشهد، حضرت فاطمه معصومه (س) در ساوه و قم و پس از ایشان نیز هجرت «احمد بن موسی» و «علاءالدین بن موسی» از بحرین به فارس، زمینه‌ساز تبدیل ایران به مرکز نشر مبانی اسلامی در جهان شد و این سه هجرت کشور ما را مرکز ولایت و امامت قرار داد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به طرح حرکت کاروان‌های رضوی به شهر‌های مختلف کشور بیان کرد: حضور شما عزیزان در سفر به مناطق مختلف، شاخ و برگ‌های همان هجرت‌های سه‌گانه است و باید همان رسالت‌ها را دنبال کند.

وی با بیان این‌که کاروان‌های «زیر سایه خورشید» که در شهر‌ها و روستا‌ها حضور پیدا می‌کند به شدّت نیازمند یک متن آموزشی هستند، گفت: باید یک کتاب مدوّنی شامل اهم مسائل رضوی در بیان احکام و مسائل مهم دینی تدوین و تنظیم شود که در دورافتاده‌ترین مناطق، برای عموم مردم قابل فهم باشد.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: دومین موضوع مورد نیاز این کاروان تأکید بر معارف بیان شده از سوی امام رضا (ع) است، ایشان حدیث سلسله‌الذهب را بیان کردند که شما عزیزان باید این حدیث را برای مردم تشریح کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه توحید و ولایت در کلام امام رضا (ع) مورد تأکید است، گفت: شما عزیزان نیز باید این موضوعات را در سفر‌های خود به مردم منتقل کنید؛ زیرا دین بدون ولایت، همان سیستم سعودی و وهابی می‌شود که باوجود قبور مطهر ائمه (ع) در این منطقه، اما تأثیرگذاری ندارند.

وی افزود: در معارف کلیدی حضرت رضا (ع) تأکید بر تعلیم و تعلّم مستمر است که شما‌ها باید این موضوع را به‌خوبی اجرایی کنید، امام رضا (ع) می‌فرمایند: «خدا رحمت کند کسی که امر ما را اِحیا کند، یعنی علوم ما را بیاموزد و به دیگران نیز آموزش دهد، اگر مردم رایحه بهشتی کلام ما را بشنود به دنبال ما حرکت خواهند کرد».

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: کاروان شما در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کند و مردم با هیجان از شما استقبال می‌کنند، باید سعی کنید این هیجان را دائمی کنید، یعنی این رویه را با حضور روحانی توانمند دنبال کنید و بین مردم و روحانیت، بین مردم و نماز، بین مردم و مسجد پیوند ایجاد کنید.

وی سوغاتی سفر کاروان «زیر سایه خورشید» را روایات و احادیث ناب رضوی دانست و تصریح کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که باید از خودمان بپرسیم، ما قبل از شروع این حرکت کجا بودیم و امروز کجا هستیم؟ آورده این حرکت چه بود و چشم‌انداز این حرکت کجاست و قرار است به کجا ختم شود؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها