برای تجدید قوا علیه ایران صورت گرفت؛

جابجا شدن نقش‌ها در عربستان؛ برادر بن‌سلمان در نقش سخنگوی وزارت خارجه سعودی

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن که به نظر می‌رسد جای عادل الجبیر وزیر خارجه رژیم را برای جوسازی و اتهام‌زنی علیه ایران گرفته است،‌ در اتهاماتی واهی مدعی حمایت ایران از تروریسم شده و قول داد عربستان دژی مستحکم در رویارویی با تهران خواهد بود.
کد خبر: ۳۰۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 22July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شاهزاده «خالد بن سلمان» برادر ولیعهد سعودی و سفیر این رژیم در واشنگتن در اتهاماتی واهی مدعی حمایت ایران از تروریسم شده و قول داد عربستان دژی مستحکم در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی که برادر کوچک محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است، در مجموعه توئیت های خود با نادیده گرفتن حمایت‌ های گسترده این رژیم از تروریسم و نقش اصلی آن در به وجود آمدن این پدیده بنا به اعتراف سازمان ها ومقامات غربی مدعی شد، مبارزه با تروریسم یکی از مهم ترین اولویت های عربستان سعودی بوده و هست و در مبارزه با گروه های تروریستی چه القاعده و یا داعش و چه نظام های حامی تروریسم مثل ایران که هر دو دو روی یک سکه هستند، دستاوردهای زیادی را محقق کرده است.

خالد بن سلمان ضمن اتهام زنی های واهی علیه ایران در خصوص حمایت از تروریسم مدعی شد این رویکرد ایران اخیرا در فرانسه و قبل از آن در آلمان، آرژانتین، تایلند و آمریکا نمود داشته است.

سفیر سعودی در واشنگتن سپس در ادامه توئیت خود ضمن ادعای رابطه ایران با القاعده ادعا کرد: این روابط به آغاز دهه نود و زمانی بازمی گردد که عماد مغنیه با اسامه بن لادن برای تبادل تجارب دیدار کردند و سرزمین عربستان هدف مشترک هر دو گروه «تروریستی» است که علیه عربستان و متحدانش فعالیت و همکاری دارند و در سال 1996 احمد المغسل که در ایران آموزش دیده بود ، برج های «الخبر» را منفجر کرد و تا زمان دستگیری در سال 2015 در خاک لبنان، در ایران پنهان شده بود.

وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود در اشاره به انفجار سفارت آمریکا در نایروبی و دار السلام در سال 1998 مدعی شد اسنادی که از مخفیگاه بن لادن در ابوت اباد به دست آمد نشانه قاطع تبانی ایران و القاعده در سربازگیری و آموزش و تسهیل عبور هواپیماربایان برای حمله به عربستان و آمریکا است و شخص بن لادن، ایران را گذرگاه امن القاعده توصیف کرد و در سال 2001 تعدادی از اعضای القاعده از جمله سیف العدل و سلیمان ابوغیث و چند نفر دیگر به ایران گریختند و در آنجا نقشه انفجارهای ریاض در سال 2003 را طراحی کردند.

به نظر می‌رسد نقش‌ها در حکومت سعودی تحت سیطره بن سلمان در حال جابجایی است چرا که تا چندی پیش مسئولیت جوسازی و اتهام‌زنی به ایران به طور مشخص به عادل الجبیر وزیر خارجه رژیم واگذار شده، اما ادعاهای خالد بن سلمان نشان می‌دهد این نقش اکنون به برادر ولیعهد و سفیر رژیم در واشنگتن محول شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار