«بانوی کوچه ذغالی» در فرهنگسرای گلستان نقد می‌شود؛

روایتی متفاوت از زندگی و درون انسان

شصت و چهارمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «بانوی کوچه ذغالی» نوشته مرضیه محمدپور در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ - 22July 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شصت و چهارمین نشست «ترنم قلم» با حضور نویسنده کتاب، مرضیه محمدپور و منتقدین خسرو عباسی و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود.

مجموعه داستان «بانوی کوچه ذغالی»، بازخوانی حرف‌هایی از زندگی و درون انسان است که شاید از نظر تم و مضمون مساله‌ای بدیع را در برنداشته باشد، اما پرداخت تازه و احترام‌برانگیز نویسنده و تلاش او برای خلق موقعیت و زاویه دید تازه در بازخوانی ماجراها و خلق یک پیام و اندیشه محوری در آنها، از آن اثری قابل احترام و خواندنی خلق کرده است.

این مجموعه شامل 11 داستان کوتاه است که بیشتر آنها در جغرافیای زیستی امروزی رخ می‌دهد. هنر نویسنده در خلق این آثار، هدایت کردن مخاطبانش با جادوی کلمات در سفری اودیسه‌وار است. سفری که در آن مسافر، خواننده است و اسباب سفر، کلمات و مضمونی است که او برای مخاطب فراهم کرده است. خاصیت داستان‌های کتاب در چند لایه بودن آن است. در ظاهر، شاهد رویدادی هستیم که بستر و تم اصلی روایت داستانی را شکل می‌دهد و در لایه زیرین، نویسنده مخاطبش را با خود به سفری به درون و ضمیر خودش می‌برد و او را با ناخودآگاهی روحانی روبرو می‌کند که شاید کمتر از آن اطلاعی داشته باشد.

«بانوی کوچه ذغالی» در فرهنگسرای گلستان نقد می‌شود؛ روایتی متفاوت از زندگی و درون انسان
نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «بانوی کوچک ذغالی» روز سه‌شنبه 2 مرداد ماه ساعت 17 در فرهنگسرای گستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 120

نظر شما
پربیننده ها