نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام:

سیره اهل البیت (ع) عاملی بازدارنده در برابر هجمه های دشمنان است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: سیره و منش خاندان عصمت و طهارت (ع) عاملی تعیین کننده و بازدارنده در برابر هجمه های فرهنگی و عقیدتی دنیای استکبار علیه کشورمان است.
کد خبر: ۳۰۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ - 22July 2018

سیره اهل البیت (ع) عاملی بازدارنده در برابر هجمه های دشمنان استبه گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در دیدار با کاروان خدام رضوی اظهار داشت: استقبال از کاروان خدام رضوی و پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام هشتم بیانگر عمق علاقه و ارادت مردم به اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) است، که وجود بارگاه ایشان در ایران اسلامی نهایت افتخار برای این کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند الگوپذیری از سیره و منش اهل بیت(ع) به ویژه امام هشتم است، ادامه داد: تبیین جایگاه امامت و ولایت از دیگر اهداف جشن های زیر سایه خورشید باید باشد.

وی اضافه کرد: بیان سیره اهل بیت (ع) موجب تحول معنوی در جامعه شده و با توجه به هجمه های بیگانگان این برنامه ها می تواند بازدارنده و خنثی کننده توطئه های دشمنان باشد.

امام جمعه ایلام گفت: امروز ایلام به برکت اهل بیت و امام حسین(ع) به قدمگاه میلیون ها زائر تبدیل شده و مردم این استان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی سنگ تمام می گذارند.

معاون بنیاد فرهنگی رضوی نیز اعلام کرد: جشن های زیر سایه خورشید در سطح یک هزار و 500 نقطه شهری و روستایی کشور دهه کرامت در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمد حسین جمالزاده ادامه داد: این جشن ها علاوه بر ایران در 15 کشور جهان نیز بصورت همزمان با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مبانی دینی و سیره اهل بیت (ع) برگزار می شود.

وی یادآور شد: امسال یازدهمین دوره برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در کشور است. کاروان خدام رضوی به همراه پرچم نورانی و متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) همه ساله دهه کرامت به مناطق مختلف کشور سفر کرده و در مکانهای مختلف نظیر بیمارستان ها، زندان و مراکز بهزیستی حضور می یابند. حضور در جشن ویژه زیر سایه خورشید که همزمان با میلاد امام رضا(ع) در استان های کشور برگزار می شود از دیگر برنامه های سفر کاروان خدام رضوی به استانهای کشور است.

میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد با سعادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار