حسنوند در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بدون هیچ محدودیتی به کشورهای متقاضی نفت صادر می‌کنیم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وجود کشورهای متقاضی و خریداران نفت کشورمان، گفت: بدون هیچ محدودیتی به کشورهای متقاضی نفت صادر می‌کنیم.
کد خبر: ۳۰۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ - 23July 2018

/«فریدون حسنوند» رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: این اقدام غیرقانونی از رئیس جمهور آمریکا دور از  ذهن نبود؛ حتی در زمانی که این کشور در برجام حضور داشت، این رویداد قابل پیش‌بینی بود.

وی با بیان اینکه اعمال تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی از مدت‌ها قبل در دستورکار آمریکایی‌ها قرار داشت، افزود: وقتی که آمریکا در برجام حضور داشت، ما با آگاهی نسبت به این موضوع که این کشور دیر یا زود این توافق را ترک می‌کند و تلاش خواهد کرد تا اقتصاد ایران را با خطر مواجه کند، برای پیش‌گیری از متحمل شدن خسارات به ویژه در حوزه نفتی با وزیر نفت و تمام زیرمجموعه‌های این وزارتخانه جلسات متعددی برگزار کردیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها بعد از نقض برجام تلاش کردند تا مشتریان و خریداران نفتی ما را منصرف کنند؛ لذا اعلام آمادگی بسیاری از کشورها در خصوص خرید نفت از کشورمان، باعث شده که توطئه تشکیل اجماع علیه ایران که از سوی آمریکا مطرح شده است، خنثی شود.

حسنوند با اشاره به سفرهای اعضای کمیسیون انرژی به پالایشگاه‌های نفتی کشور، خاطرنشان کرد: ما در زمینه تولید، صادرات و فروش نفت مشکلی نداریم و می‌توانیم بدون هیچ محدودیتی به تمام کشورهای متقاضی، نفت صادر کنیم؛ لذا با توجه به اینکه از آبان‌ماه تحریم‌های نفتی آمریکایی‌ها اعمال خواهد شد، ما در وزارت نفت و شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه به دلیل اینکه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم، پیش‌بینی می‌شود که مشکلی را از این ناحیه شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکارهایی که مانع از بروز مشکلات نفتی در مقابل اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها شده است، وجود کشورها و شرکت‌هایی است که در صورت منصرف شدن کشورهای خریدار نفت ما، جایگزین آنها شده‌اند و به میزان قابل توجهی از ما تقاضای نفت دارند؛ لذا تحریم‌های نفتی آمریکایی‌ها نمی‌تواند مشکلی برای ما به وجود بیاورد.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگر در جوامع بین‌المللی منزوی شده‌اند، یادآور شد: بسیاری از کشورها به طور علنی اعلام کردند که تحریم‌های آمریکایی‌ها به ویژه علیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسند و بدون در نظر گرفتن تهدید و تحریم‌های این کشور به خرید نفت از کشور ما پرداخته‌اند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها