کوهنوردان زبده نیروی زمینی سپاه به قله سبلان صعود می کنند

سردار محمود چهار باغی رئیس هیات کوهنوردی نیروی زمینی سپاه گفت: 30نفر از کوهنوردان زبده نیروی زمینی سپاه پس از استقرار در اکیپ مقدس اردبیلی، صعود به قله سبلان را از صبح روز شنبه بیست و سوم شهریور آغاز می کنند.
کد خبر: ۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰ - 10September 2013

کوهنوردان زبده نیروی زمینی سپاه به قله سبلان صعود می کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار چهارباغی در خصوص اعزام کوهنوردان سپاه به قله سبلان اظهار داشت: روز جمعه 22 شهریور اکیپ 30 نفره کوهنوردی نیروی زمینی در کمپ مقدس اردبیلی واقع در ارتفاعات سبلان مستقر می شوند. در طول استقرار و سازماندهی, کوهنوردان توسط اساتید تحت آموزش های تخصصی یخ شکن و طناب قرار می گیرند.


وی افزود: ایجاد کارگاه برف و یخ در ارتفاعات سبلان برنامه ویژه ای است که هیات کوهنوردی نیروی زمینی سپاه برای گروه تخصصی کوهنوردی خود در نظر گرفته است.
 

سردار چهارباغی خاطر نشان کرد: هیات کوهنوردی نیروی زمینی افتخار دارد که بیشترین آمار ورزشکاران را دربین رزمندگان به خود اختصاص داده و کوهنوردانی توانا، قدرتمند و با معنویت بالا تربیت کرده که همواره آماده اند در سخت ترین شرایط جغرافیایی ماموریت خود را انجام دهند.

رئیس هیات کوهنوردی نیروی زمینی سپاه در پایان به خروجی این صعود ها و اعزام یک گروه تخصصی به ارتفاعات خارج از کشور اشاره کردو افزود: در چند سال اخیر که فرماندهان ما کم و بیش نگاه بهتری به ورزش کوهنوردی داشتند از 125 نفر شروع کردیم به تیمی 85 نفره رسیدیم. در نهایت خروجی چند صعود اخیر به 30نفر رسیده است که به صعود سبلان اعزام داشت 12 نفر اعزام خواهند شد که ملاک این انتخاب از درون دو صعود سبلان و دماوند که در پیش داریم می باشد.

وی در پایان اذعان داشت: امیدوارانه به آینده نگاه می کنیم که روزی ورزش کوهنوردی به صورت فرهنگ درآید و دیگر مطالبه ما این است همکاران ما بدانند مایک کار فرهنگی انجام می دهیم نه صرفا تفریحی.
 

نظر شما
پربیننده ها