تاکید اسد و ببیلوف بر اهمیت توسعه روابط سوریه و اوستیای جنوبی

رؤسای جمهور سوریه و اوستیتای جنوبی بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند.
کد خبر: ۳۰۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ - 23July 2018

تاکید اسد و ببیلوف بر اهمیت توسعه روابط سوریه و اوستیای جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیاالیوم، بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه و آناتولی بیبیلوف رئیس‌ جمهور اوستیتای جنوبی که برای سفری سه روزه به دمشق سفر کرده است، تفاهمنامه دوستی و همکاری دوجانبه امضا کردند.

این تفاهمنامه بر تمایل دو کشور به توسعه روابط دوجانبه و همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید دارد و معتقد است که تقویت روابط دوستانه بر اساس برابری به نفع منافع اصلی ملت‌های دو کشور است.

اسد بعد از ظهر امروز دوشنبه با بیبیلوف دیدار کرد. دو رئیس‌جمهور نشست گسترده‌ای با حضور دو هیئت رسمی برگزار کرده و بر اهمیتی که دو طرف برای آغاز روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها قائل هستند، تاکید کردند.

رؤسای جمهور سوریه و اوستیتای جنوبی تاکید کردند که تفاهمنامه دوستی و همکاری دوجانه و سایر توافقنامه‌های دیگری که در جریان سفر رئیس‌جمهور اوستیتای جنوبی و هیئت همراه به سوریه امضاء خواهد شد باید عملی شوند تا بتوان به سطح روابطی که دو طرف خواهان آن هستند، رسید.

بیبیلوف در این نشست ضمن قدردانی از مواضع سوریه در حمایت از استقلال جمهوری اوستیتای جنوبی بر حمایت کشورش از سوریه در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

وی ابراز اطمینان کرد که تحکیم روابط دوکشور بسیار برای دو ملت و همچنین تقویت صلح در دنیا مفید باشد.

اسد نیز ضمن تشکر از رئیس‌جمهور اوستیتای جنوبی و حمایت کشورش از سوریه در دفاع از خود در برابر تروریسم و کشورهای حامی آن، گفت: این سفر و مواضع اوستیتای جنوبی در حمایت از حفظ وحدت و حاکمیت سوریه، درستی گرایش سوریه به سمت کشورهای شرق را که بر عکس غرب به اصول و مبانی قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارند، ثابت می‌کند.

ظهر امروز ولید المعلم وزیر خارجه سوریه و دیمیتری میدوف وزیر خارجه اوستیتا توافقنامه برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را امضا کردند.

سوریه اواخر ماه می گذشته جمهوری اوستیتای جنوبی و ابخازیا را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک رسمی خود با این دو کشور در سطح سفرا را آغاز کرد تا اولین کشور عربی باشد که این دو کشور مستقل را به‌رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها