بازیگر نمایش «عقیم»:

جنگ منفور است؛ ما ضد جنگیم نه ضد دفاع مقدس

«حامد نساج بخارایی» گفت: مردم جنگ تحمیلی را با تن و جان لمس کرده‌اند؛ پس من نمی‌توانم در مقابل آن‌ها به مفهوم دفاع مقدس توهین کنم. کسانی که اتهام ضد دفاع مقدسی می‌زنند، اگر منِ هنرمند را یک ایرانی بدانند، مطمئنا از حرفی که می‌زنند پشیمان خواهند شد.
کد خبر: ۳۰۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 24July 2018

کسانی که اتهام ضد دفاع مقدسی می‌زنند مطمئنا از حرفی که می‌زنند پشیمان خواهند شد«حامد نساج بخارایی» بازیگر نقش صادق در نمایش «عقیم»، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس درباره این نمایش اظهار داشت: من فکر می‌کنم یک مالک حقیقی وجود دارد و آن هم مالک کل هستی است. هیچ‌کس تحت مالکیت کس دیگری نیست. من در این کار چنین حس و برداشتی داشتم‌. فرهادی هم که در مورد آن در این نمایش صحبت می‌شود بازگو کننده همین موضوع است.

نساج بخارایی در پاسخ به این سوال که ممکن است بعضی مغرضانه نمایش «عقیم» را ضد دفاع مقدسی قلمداد کنند، گفت: پاسخ من این است که من ایرانی هستم، درد و دغدغه ایرانی هم دارم. این مردم جنگ تحمیلی را با تن و جان لمس کرده‌اند پس من نمی‌توانم در مقابل آن‌ها به مفهوم دفاع مقدس توهین کنم. کسانی که اتهام ضد دفاع مقدسی می‌زنند اگر من هنرمند را یک ایرانی بدانند مطمئنا از حرفی که می‌زنند پشیمان خواهند شد. ما ضد جنگ هستیم چرا که جنگ همیشه منفور بوده و برای هیچ کشوری خوب نبوده است. ولی ضد دفاع مقدسی هیچ وقت نبودیم. وقتی من به دنیا آمدم پدرم درگیر جنگی بود که به کشورمان تحمیل شده بود.

بازیگر نمایش «عقیم» در مورد نگاه نسل جوان به حقیقت دفاع مقدس توضیح داد: پاسخ این سوال را باید در روی صحنه دید چرا که ما فقط روی صحنه تئاتر می‌توانیم حرف بزنیم. اما برای آنکه هم‌نسلان من به حقیقت دفاع مقدس برسند بهتر است به آلبوم پدران رزمنده‌شان نگاهی بیاندازند و فکر کنند که پدرانشان و همرزمان آنها چه کسانی بودند. به هدفی که آنها داشتند و راهی که رفته‌اند فکر کنند این تا حد زیادی می‌تواند راه‌گشای کسانی باشد که می‌خواهند کار تئاتر دفاع مقدسی انجام دهند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار