مسابقات نظامی ارتش‌های جهان-7/ دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

ایران آماده رقابت با ارتش‌های جهان در جام دوستی

پنجمین دوره مسابقات نظامی ارتش‌های جهان از هفته دیگر در کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس، ایران و ارمنستان برگزار می‌شود تا کشورها توان نظامی خود را در این جام دوستی به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۳۰۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ - 24July 2018
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ پنجمین دوره مسابقات بین المللی نظامی روسیه قرار است از هشتم مرداد در 7 کشور روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس، جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان آغاز شود؛ به همین جهت در ادامه نگاهی گذرا به این مسابقات خواهیم داشت.
 
اولین دوره مسابقات بین المللی نظامی روسیه در سال 2014 میلادی به میزبانی تنها دو کشور روسیه و قزاقستان برگزار شد، اما در دومین دوره که آگوست 2015 (مرداد 1394) بود با شرکت 56 تیم از 17 کشور در 11 حوزه برگزار شد، البته برای حضور در این دوره از رقابت‌ها از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت به عمل آمد که بنا به دلایلی در این سال نتوانستیم شرکت کنیم.

ولی در سومین دوره که از 30 ژوئیه 2016 (8 مرداد 1395) تا 13 آگوست 2016 (22 مرداد 1395) در 23 رشته و در دو کشور روسیه و قزاقستان برگزار شد، نمایندگانی از نیرو‌های مسلح کشورمان در این رقابت‌ها در 7 رشته شرکت کردند و موفق شدند مقام پنجم را کسب کنند.
 
چهارمین دوره هم از 30 ژوئیه 2017 (8 مرداد 1396) تا 13 آگوست 2017 (22 مرداد 1396) در 28 رشته در 5 کشور روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و بلاروس برگزار شد و طی آن 328 نماینده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با در 13 رشته شرکت کردند که در نهایت به مقام ششم دست یافتند.

دعوت رسمی روسیه از ایران
 
سال گذشته «ارتشبد شایگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه در تاریخ پنجم بهمن سال 1395 (برابر با 24 ژانویه 2017 میلادی)، طی دعوت‌نامه‌ای رسمی خطاب به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از تیم‌های نظامی کشورمان برای شرکت در 28 رشته از مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه که از تاریخ هفتم الی بیست و یکم مرداد 1396 بود، دعوت به‌ عمل آورد؛ بر این اساس معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات، به مسکو اعزام شد.
 
رقابت ایران با ۸۲ کشور در مسابقات نظامی روسیه
 
در این سال مسابقات در کشور روسیه با 17 رشته، چین با 6 رشته، قزاقستان با 3 رشته، آذربایجان و بلاروس نیز هر کدام با یک رشته برگزار شد.
 
نتایج مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه 2017
 
مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه 2017، طی مراسمی از تاریخ 7 مرداد 96 در کشور‌های روسیه، چین، قزاقستان و آذربایجان آغاز شد و بعد از مدت 14 روز، با برگزاری مراسم رسمی اختتامیه و اهداء مدال‌ها، پایان یافت.
 
تیم‌های نظامی منتخب نیرو‌های مسلح کشورمان که با استعداد 328 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند، در بین 28 کشور و 150 تیم شرکت کننده، بعد از کشور‌های میزبان (روسیه، چین، قزاقستان، بلاروس و آذربایجان) عنوان ششم مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه 2017 را کسب کردند.
 
رقابت ایران با ۸۲ کشور در مسابقات نظامی روسیه
 
دستاورد‌های مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه
 
ارتقاء سطح توان و آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح کشورمان، توسعه دیپلماسی دفاعی، تقویت خلاقیت و ابتکار عمل، پای کار آمدن همه ظرفیت‌ها برای احراز آمادگی تیم‌ها، استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی به‌منظور ارتقاء آمادگی جسمانی در حوزه عملیاتی، از جمله دست‌آورد‌های مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه است.
 
همچنین استفاده حداکثری از توان عملیاتی نیرو‌ها در تمرینات نظامی و ارتقاء سطح انگیزه، روحیه و اعتماد به‌نفس کارکنان، هم‌افزایی در استفاده مشترک از زیرساخت‌ها و افزایش صمیمیت، ایجاد رقابتی سازنده، فراهم آوردن زمینه‌های برگزاری مسابقات داخلی و لیگ قهرمانی در رشته‌های نظامی، ایجاد شور، نشاط و انگیزه در فرماندهان و کارکنان، تربیت تعداد زیادی مربیان آموزشی نیز بخش دیگری از این دست آورد‌ها است.
 
رقابت ایران با ۸۲ کشور در مسابقات نظامی روسیهرشته‌هایی که امسال تیم‌های ایرانی در آن‌ها شرکت می‌کنند
 
اما برای پنجمین دوره که از 30 ژوئیه 2018 (8 مرداد 97) تا 13 آگوست (22 مرداد 97) در 28 رشته در 7 کشور روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس، جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان برگزار می‌شود از 82 کشور دعوت شده تا در این رقابت‌ها حضور یابند.
رقابت ایران با ۸۲ کشور در مسابقات نظامی روسیه
بر این اساس امسال که سال سوم حضور ایران در مسابقات بین المللی نظامی روسیه است نمایندگان کشورمان در 16 رشته از 28 رشته این مسابقات شرکت می‌کنند که در یکی از این رشته‌ها یعنی غواصی عمق، ایران میزبان تیم‌هایی از روسیه، سوریه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، هند، پاکستان، آذربایجان و قزاقستان است.
 
رقابت ایران با ۸۲ کشور در مسابقات نظامی روسیهتعداد 16 رشته از 28 رشته مسابقات 2018 که نیرو‌های مسلح کشورمان در آن‌ها شرکت می‌کنند از ارتش، غواصی عمق، هوابرد، کوهستان، جنگ نوین، پهپاد، رقابت خدمه ناو‌های جنگی و نبرد تانک‌های تی 72؛ از سپاه، نگهداری توپخانه، نبرد نفربر‌های بی‌ام پی ۲، تکاوران دریایی، رقابت خدمه خمپاره انداز‌ها و تک تیرانداز؛ از ناجا گشت جاده‌ای، حافظان نظم، پنج‌گانه نظامی و کاربران سگ، هستند.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار