حجت‌الاسلام محمدحسنی:

رسالت ارتش مقابله با آمریکا در منطقه است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه رسالت نیروهای مسلح از جمله ارتش بیرون راندن آمریکا از منطقه است، گفت: باید کاری کنیم میهمان ناخوانده هرگز به خودش اجازه تجاوز به مرزهای میهن اسلامی را ندهد.
کد خبر: ۳۰۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ - 24July 2018

آمریکا مهمان ناخوانده در منطقه است و باید بیرون رانده شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و کارکنان پایگاه هوایی برادران شهید دل‌حامد و گروه پدافند هوایی چابهار با اشاره به ماموریت ارتش در دفاع از تمامیت ارضی کشور اظهار داشت: ماموریت اصلی و اساسی نیروهای مسلح از جمله ارتش حفظ تمامیت ارضی کشور است.

وی افزود: با وجود نیروهای مسلح مقتدر از جمله ارتش هیچ متجاوزی نباید به خود اجازه دست‌اندازی به میهن اسلامی ما را بدهد. آمریکایی‌ها از 20 هزار کیلومتر دورتر در منطقه ما و در کنار گوش‌مان خیمه زده‌اند. باید این خیمه را بر سرشان خراب کنیم. برخی‌ها بجای اینکه به این میهمان ناخوانده بگویند در منطقه چکار می‌کنی؟ به ما می‌گویند در منطقه چه کار می‌کنید؟ غافل از اینکه منطقه خانه ماست و جز اهل منطقه حضور سایرین نامشروع است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حاکمیت قانونی و رسمی سوریه و عراق از دولت مقتدر و ملت بزرگ ایران درخواست کمک کرده است، افزود: طبیعی است که ما به دو دلیل به این کمک‌خواهی باید پاسخ مثبت می‌دادیم. یکی اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی، نباید فریاد مظلومیت مظلوم را بی‌پاسخ و بی‌کمک بگذاریم چرا که در این صورت مسلمانیمان زیر سوال خواهد بود و دیگر اینکه اگر در سوریه و عراق نبودیم و نباشیم، می‌بایست با تروریست‌ها در داخل کشور مقابله می‌کردیم. و این در حالی است که با حضور هوشمندانه خود در جبهه مقاومت با کمترین هزینه حاشیه امنیت ملت را در دورتر از مرزها تامین کرده و تامین می‌کنیم.

وی با طرح این سوال از دولتمردان آمریکایی که در منطقه چه کار می‌کنند، یادآور شد: ما با عراق و سوریه همسایه هستیم و منافع مشترک داریم اما آمریکا چرا باید از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر و بدون دعوت در منطقه حضور داشته باشد؟ آمریکا میهمان ناخوانده منطقه است و هرگز جایی در آن ندارد. باید میهمان ناخوانده را از منطقه بیرون کرد تا برای دیگران درس عبرت شود چرا که منافع و امنیت مشروع ما اقتضاء می‌کند عرصه را بر اجانب تنگ کنیم تا گمان نکنند می‌توانند به حضور غیر قانونی خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه رسالت نیروهای مسلح از جمله ارتش بیرون راندن آمریکا از منطقه است، افزود: باید کاری کنیم میهمان ناخوانده هرگز به خودش اجازه تجاوز به مرزهای میهن اسلامی را ندهد. حتی ممکن است همسایه نادانی مانند صدام پیدا شود و هوس تجاوز داشته باشد. باید حال چنین متجاوزی را جا بیاوریم تا بفهمد ایران با برخی رژیم‌های وابسته به اجانب فرق دارد.

وی لازمه داشتن ارتشی آماده را در فراهم آوردن توان و آمادگی رزمی دانست و گفت: توان رزمی داشتن تجیهزات و زیرساخت‌های دفاعی است. آمادگی رزمی نیز عبارت است از این که انسان از نظر روحی حالت جهادی و انقلابی داشته و با شهادت طلبی تا آخرین نفس پای ارزش‌هایش پایدار بماند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها